Giriş:

Son Güncelleme:

Eğitim

2016 KPSS birincisi mülakatta elendi: Bütün soruları biliyordum

KPSS’de aldığı 88.295 puanla fizik öğretmenliği alanında Türkiye birincisi olan Deniz Eren Demir, mülakatta 54 puan alarak elendi. Demir “Tüm soruları bilmeme rağmen neden elendim, hiç bilmiyorum” dedi.

Sözcü’den Ali Ekber Ertürk’ün haberine göre, Deniz Eren Demir adlı öğretmen adayı, fizik alanında 88.295 puanla Türkiye 1.’si oldu. ÖSYM de Türkiye 1’incisi olduğuna dair belgeyi kendisine iletti. Fizik birincisi Demir, mesleğini yapmak için sözleşmeli öğretmenlik sınavına girdi.

Ancak, mülakatta 54 puan verilerek elendi. Fizik alanında birinci olan Demir, mülakatta elenince büyük bir şok yaşadığını söyledi.

Demir, şunları kaydetti:

— 2018 yılı Kamu Personeli Seçme Sınavı’nda 88.295750  puan aldım. ÖSYM’nin açıkladığı sıralamalara göre Fizik Öğretmenliği branşında Türkiye birincisi, Fizik ve Fizik Öğretmenliği branşında ise Türkiye ikincisi oldum. Ardından 14.12.2018 tarihinde yapılan mülakat sınavına katıldım. Mülakat sınavında tüm sorulara doğru cevap vermeme rağmen 54 puan alarak başarısız kabul edildim.

‘FARKLI PUANLAR’

— 2016’da girdiğim mülakatta 95 puan aldım. Bütün soruları bildiğim halde ne oldu da bu yılki mülakatta elendim? Girdiğim mülakatların hiçbirinde komisyon üyeleri tarafından zarfın içinde bulunanların dışında bir soru ile karşılaşmadım. 54 puan verilen son mülakatımda da sorulan soruları yanıtlarken puanımın düşük verilmesine neden olacak herhangi bir durum yoktu. Ben geçen bir yıllık süre içerisinde ne oldu da kendimi ifade edemez hale geldim ve bu kadar farklı puan aldım, anlamış değilim. Yıllardır gösterdiğim çaba sonuçsuz kaldı. Çok üzgünüm.

Haberin Devamı

Bursa

Bursa’nın uzaktan eğitim raporu

Haber Giriş:

on

Koronavirüs salgınına karşı önlemler kapsamında okulların kapanmasının ardından 23 Mart’ta Türkiye genelinde uzaktan eğitim süreci başladı.

Örgün eğitimin yerine zorunlu olarak geçen uzaktan eğitimle ilgili bu süreçte zaman zaman çeşitli şikayet ve eleştiriler yapıldı.

Peki, bu sürecin en önemli aktörlerinden biri olan öğretmenler ve öğrenciler cephesinde süreç nasıl işledi?

Eğitim-İş Bursa Şubesi 5-12 Mayıs tarihleri arasında 17 ilçedeki kamu okullarında çalışan 1426 öğretmen ile bilişim araçlarını kullanarak ‘Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen ve Öğrencilerin Karşılaştıkları Güçlükleri’ araştırdı.

5-12 Mayıs tarihleri arasında yüzde 37, 3’ü ilkokul, yüzde 29,8’i ortaokul, yüzde 32,9’u ise liselerde görev yapan öğretmenlere Uzaktan Eğitim sürecinde EBA yazılımı ve canlı ders çalışmaları soruldu.

Ankete verilen yanıtlara göre, öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde sorumlu olduğu öğrenci sayısı ortalamasının 124,8 olarak hesaplandığı araştırmadan çıkan sonuçlar şu şekilde:

  • Öğretmenlerin EBA üzerinden paylaştıkları ödev ve çalışmalara düzenli ulaşan öğrencilerin oranı yüzde 24,91
  • Öğrencileriyle canlı ders yaptığını beyan eden katılımcıların yüzde 49,7’si EBA üzerinden canlı ders yaparken, yüzde 50,3’ü diğer yazılımları kullandığını açıkladı.
  • Katılımcıların yüzde 41,8’i canlı ders programı yapılırken görüşünün alındığını, yüzde 58,2’si ise görüşünün alınmadığını söyledi.
  • Öğretmenlerin yüzde 68,8’i aile koşullarının canlı ders yapmaya uygun olduğunu ifade etti.

ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME ULAŞMA ORANI DÜŞÜK

Araştırmada, uzaktan eğitim süreci bir bütün olarak değerlendirildiğinde, öğrencilerin uzaktan eğitime ulaşma oranlarının düşük olduğunun gözlemlendiğinin altı çizilerek, katılımcılardan bunun önündeki engeller sorularak birden fazla seçeneğin işaretlenebileceği belirtildi. Çıkan sonuçlar:

  • EBA altyapısının yetersizliği yüzde 66,4
  • Öğrencilerin yeterli teknolojik olanaklara sahip olmaması yüzde 76,4
  • Öğrenciyi izleme sürecinin yeterli olmaması yüzde 42,6
  • Uzaktan eğitim sürecinin herhangi bir yaptırımının olmaması yüzde 56,9

Grafikte en fazla oranın görüldüğü öğrencilerin yeterli teknolojik olanaklara sahip olmaması, aynı zamanda fırsat eşitsizliğinin de bir göstergesi. EBA altyapısının yetersizliği nedeniyle bağlanma sorunları da diğer bir eksiklik olarak karşımıza çıkıyor.

EBA TV DIŞINDAKİ SÜREÇTE YOKLAR

Eğitim-İş anketindeki diğer bir önemli unsur ise öğrencilerin ilgisi. Bursa’daki her 100 öğrenciden yüzde 75’i EBA TV izlemenin dışındaki eğitim süreçlerine düzenli olarak katılmıyor.

100 öğrenciden 19’unun evinde ya internet bağlantısı yok ya da yeterli data kullanım hakkına sahip değil.

Yine her 100 öğrenciden yalnızca yüzde 21’nin canlı derslere katıldığı araştırma sonuçlarına göre, ekonomik olanaksızlıklar öğrencilerin büyük çoğunluğunun uzaktan eğitim sürecinden uzak kalmalarına neden oldu. Eğitime ulaşmadaki fırsat eşitsizliği daha fazla derinleşti.

EBA sistemi üzerinden yapılan çalışmalardan öğretmene, okula, ilçeye ve ile puan verilmesinin de bürokratik bir yarış doğurduğuna işaret edilen araştırmada, okulun ilçenin ilin puanını yükseltme endişesinin eğitim kaygılarının önüne geçtiği savunuldu.

Devam Et

Ankara

Bursa kitap okuma oranlarında zirvede

Haber Giriş:

on

Avrupa’nın en büyük kitabevi olan BKM KİTAP, 11 Mart’tan 10 Mayıs 2020 tarihine kadar olan 2 aylık dönemdeki istatistiklerinden yola çıkarak ‘en çok kitap siparişi veren 10 il, en çok satan 10 kitap, en çok okunan 10 yazar, kitap dışında en çok satan ürünler ve en çok kitap siparişi verenlerin yaş aralığı’ gibi verileri paylaştı

Veriler ışığında pandemi döneminde en çok okunan 10 yazar ise şöyle sıralandı; Sabahattin Ali, Stefan Zweig, Ahmet Ümit, Franz Kafka, Fyodor Mihayloviç, Dostoyevski, George Orwell, Varol Yaşaroğlu, Zülfü Livaneli, Beyza Alkoç, Jose Mauro de Vasconcelos En çok okunan kategoriler ise şu şekilde sıralandı; Edebiyat, çocuk, sınavlara hazırlık, eğitim, tarih kitapları

Pandemi döneminde en çok kitabı hangi şehir okuyor?

Pandemi dönemine ilişkin ortaya çıkan verilerde en çok kitap siparişi veren ilk 10 il de sırasıyla şöyle; İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir, Kocaeli, Antalya, Mersin, Konya, Adana, Kayseri.

Nüfusa göre en çok kitabı Bursa okuyor

Nüfusa göre en çok kitapseverin bulunduğu iller ise sırasıyla Bursa, Bilecik, Ankara, Kocaeli, Eskişehir, Yalova, Karabük, Denizli, Balıkesir ve Erzincan oldu.

İşte Türkiye’de ilk Koronavirüs vakasının açıklandığı 11 Mart’tan 10 Mayıs 2020 tarihine kadar olan 2 aylık dönemde en çok okunan ilk 10 kitap şöyle;

1 – Bir Ömür Nasıl Yaşanır? (İlber Ortaylı)

2 – İçimizdeki Şeytan (Sabahattin Ali)

3 – Kral Şakir 8 Macera Adası! (Varol Yaşaroğlu)

4- Şeker Portakalı (Jose Mauro de Vasconcelos)

5 – Simyacı (Paulo Coelho)

6 – Bir İdam Mahkumunun Son Günü (Victor Hugo)

7 – 1984 (George Orwell)

8 – Körlük (Jose Saramago)

9 – Hayvan Çiftliği (George Orwell)

10 – Otomatik Portakal (Anthony Burgess)

Devam Et

Eğitim

MEB’den öğretmen ataması açıklaması

Haber Giriş:

on

MEB, “18 Mart’ta atanan sözleşmeli öğretmenlerin kararnameleri 22 Haziran’da atandıkları illere gönderilecek” açıklaması yapıldı.

Devam Et

Trend