#

Giriş:

Son Güncelleme:

Teknoloji

2018’de Twitter’da En Çok Neler Konuşuldu?

Sosyal CRM ve sosyal veri analizi şirketi Adba International, The Brand Age Dergisi için 1 Ocak 2018 – 20 Aralık 2018 aralığını baz alarak hazırladığı raporda, 2018 yılı içerisinde Twitter’da yapılan tüm paylaşımlar içerisinde en çok etkileşim alan paylaşımları listeledi.

1 Ocak – 20 Aralık 2018 tarihleri arasında Twitter’da 2 milyar 549 milyon paylaşım yapan Türk kullanıcıların, günlük ortalama 7 milyon tweet attığı görülüyor. Yapılan tüm bu paylaşımların %59’u negatif, %41’i ise pozitif içeriğe sahip.

2018 yılı toplam paylaşım: 2.594.748.212

2018 yılı günlük ortalama tweet sayısı: 7.108.899

Pozitif paylaşım sayısı: %41

Negatif paylaşım sayısı: %59


En çok etkileşim alan tweet’ler


1- Ersun Yanal

Twitter’da geçtiğimiz yıl en çok etkileşim alan paylaşım Ersun Yanal tarafından Fenerbahçe’ye dönüşü hakkında attığı tweet oldu. Yanal’ın tweet’i, neredeyse yıl biterken paylaşmasına rağmen; 257 binin üzerinde beğeni, 139 binin üzerinde retweet alarak yıl boyunca paylaşılan diğer tüm tweet’leri geride bıraktı.

@ersunyanal: ‘’Bir insan bir camiayı ‘’bir şey’’ görür, bu hayattır. Bir insan bir camiayı ‘’çok şey’’ görür, bu sevgidir. Ama bir insan bir camiayı ‘’her şey’’ görüyorsa, bu aşktır. Siz benim için her şeysiniz, büyük Fenerbahçe taraftarı!’’ (14 Aralık 2018)

2- Muharrem İnce

Yaz döneminde yapılan ve tüm ülkeyi ilgilendiren Başkanlık seçimleri Twitter kullanıcılarının da gündemindeydi. Muharrem İnce’nin 24 Haziran’da seçimlerin ardından attığı tweet; 220 binin üzeri beğeni, 86 binin üzerinde retweet alarak en çok etkileşim alan 2. paylaşım oldu.

@vekilince: ‘’Sandık görevlisi arkadaşlarım; an itibariyle YSK’nın sisteminde sandıkların yüzde 37’si açılmış gözükmektedir. Televizyonlarda ise Anadolu Ajansı kaynaklı sandıkların yüzde 85’inin açıldığı yönünde haberler yapılmakta/sonuç açıklanmaktadır. Sandıkları terk etmeyin!’’ (24 Haziran 2018)

3- Fenerbahçe SK

Futbol özellikle ülkemizde Twitter’ın en çok konuşulan konularından biri. Fenerbahçe Spor Kulübü’nün, Ersun Yanal’ın Fenerbahçe’ye dönüşünü kutlamak için attığı tweet; 139 binin üzerinde beğeni, 79 binin üzerinde retweet alarak en çok etkileşim alan 3. paylaşım olarak listeye girdi.

@Fenerbahce: ‘’Mutluluk Sarı Lacivert bir bağ, sonsuz bir aidiyettir! Yuvana hoş geldin @ersunyanal!’’ (13 Aralık 2018)

 

En çok etkileşime geçilen kullanıcılar

1- Recep Tayyip Erdoğan (@RT_Erdogan)

Geride bıraktığımız yılda tıpkı futbol gibi siyaset de Twitter’ın en çok konuşulan konuları arasındaki yerini korudu. En çok etkileşime geçilen Twitter hesabı 43 Milyon ile Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın resmi hesabı olan ‘’RT_Erdogan’’ hesabı oldu.

2- BTS (@BTS_twt)

Ülkemizde özellikle son yıllarda bir hayli popüler hale gelen Koreli müzik gruplarının resmi hesapları hayranları tarafından sık sık etkileşime geçildi. Koreli müzik grubu BTS de 14 milyonun üzerinde bahsedilme ile en çok etkileşime geçilen 2. hesap olarak listede yerini aldı.

3- Youtube (@Youtube)

Youtube, resmi Twitter hesabının yanı sıra, kendi platformu üzerinden Twitter’da paylaşılan video içerikleri ile de büyük bir hacme ulaşarak 7.7 bahsedilme ile 2018’in en çok etkileşime geçilen 3. hesabı oldu.

 

En çok kullanılan hashtag’ler

Tweet’lerde kullanılan hashtag’ler 2018 yılında da katlanarak arttı. Özellikle kamuoyunda bilinç ve farkındalık yaratmak için kullanılan hashtag’ler arasında 11 milyon paylaşımla #EmeklilikteYaşaTakılanlar 1. sıraya yerleşirken, 7.7 milyon hashtag ile #Survivor2018 2. sırada, #SiyahBeyazAşk ise 6.2 milyon hashtag ile 3. sırada yer aldı.

 

En çok ‘online’ olunan aylar

Twitter ve Instagram’da yıl içerisinde yapılan paylaşımlar aylara göre sıraladığında, Twitter’ınaçık ara en çok kullanılan mecra olduğu görülüyor. Martayı ise, Instagram’ın kendi içerisinde en çok hacim kazandığı ay olarak karşımıza çıktı.

 

En çok kullanılan emojiler

Emojiler dijital dünyadaki yazışmalarda jest ve mimikleri ifade etmenin en kolay yolu ve herkesin vazgeçilmezi. Geçtiğimiz yıla damgasını vuran ve diğer emojilerle kıyaslandığında %46 gibi açık ara farkla en çok kullanılan emoji ‘sevinç gözyaşı döken’ emoji oldu.

 

En çok paylaşım yapılan iller
İstanbul’da yaşayan kullanıcılar yıl boyunca yaptıkları 397 milyon paylaşımla ilk sırada yer aldı. İstanbul’u 58 milyon ile Ankara, 57 milyon ile İzmir takip etti.

En çok kullanılan logolar

Geçtiğimiz yıl Twitter’da en çok paylaşılan logolar analiz edildiğinde Adidas zirvede yer alırken, Adidas’ın ardından Vodafone geldi. Fox TV, beIN Media ve Apple da onları takip etti.


En çok konuşulanlar

Yılın ilk ayından son ayına, Twitter’da en çok konuşulan gündem içeriklerine baktığımızda Cenk Tosun transferi, Zeytindalı Harekatı, Afrin’deki 11 şehit, Kadınlar Günü, Afrin Merkez’de Türk Bayrağı, Galatasaray şampiyonluğu, Başkanlık seçimleri öncesindeki ‘’Tamam-Devam’’ tartışmaları, Sakarya’da canice bacakları kesilen yavru köpek, 24 Haziran Seçimleri, Bankaların hatalı döviz kuru, 3. Havalimanı’ndaki işçi eylemleri, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, İGA Havalimanı’nın açılışı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü, Ankara’daki tren kazasının yer aldığını görüyoruz.

En çok konuşulan kelimeler

Ülkemizde 2018 yılında atılan tüm tweet’leri analiz ettiğimizde ‘’değil, olsun, güzel, allah, sadece’’ kelimelerinin en sık kullanılan kelimeler olduğu görülüyor.

Magazin

TikTok fenomenleri ne kadar para kazanıyor?

Haber Giriş:

on

Çinli ByteDance şirketine bağlı olarak faaliyet gösteren TikTok’un dünya genelinde 700 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Popülerliği gittikçe artan video paylaşım platformu, popüler kültüre yeni fenomenler kazandırmaya devam ediyor. Bu kişierin yaptığı paylaşımlardan ne kadar para kazandıkları ise büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor. Bununla birlikte, Youtube ve Instagram gibi reklam gelirlerini fenomenleriyle paylaşmayan Tiktok’ta para kazanmanın en etkili yolları arasında sponsorluk anlaşmaları ve şarkı tanıtımı bulunuyor. Tek bir videodan alınan ücret ise 5 bin ile 8 bin dolar arasında değişiyor.

Video oluşturma platformu TikTok, yeni nesil dijital yıldızların doğmasını sağladı ve popülaritesi her geçen gün büyüyor. Ancak, birçok içerik oluşturucu için tek başına TikTok’tan para kazanmak oldukça zor.

TİKTOK REKLAM GELİRLERİNİ FENOMENLERLE PAYLAŞMIYOR

Çünkü, fenomenlerle reklam gelirlerinin belirli bir yüzdesini paylaşan YouTube veya Facebook’tan farklı olarak, TikTok, kullanıcılarıyla reklam gelirlerini paylaşmıyor. Çin merkezli sosyal medya devi bunun yerine, fenomenlere sanal “hediyeler” sunuyor.

Ya da 30 günlük bir süre içinde en az 10 bin takipçisi bulunan ve 100 bin video görüntülemesi olan kullanıcılara İçerik Oluşturucu Fonu aracılığıyla ödeme yapıyor.

Business Insider’a konuşan “TikToker”lara göre, İçerik Oluşturucu Fonu ödemeleri yalnızca görüntülemelere göre hesaplanmamıyor. Buna göre, bin video oynatma için platformda yalnızca birkaç kuruş gelir elde edebiliyor.

Şu anda 2,1 milyon TikTok takipçisi olan ve kişisel finans alanında paylaşım yapan Preston Seo, Insider ile paylaştığı belgelere göre Ocak 2021 ile Mayıs 2021 arasında İçerik Oluşturucu Fonu’ndan toplam bin 664 dolar kazandı. Hesabı aracılığı günde ortalama 9 ila 38 dolar arasında kazandığını bildirdi.

CANLI YAYINDA SANAL HEDİYE YÖNTEMİ

Bununla birlikte, İçerik Oluşturucu Fonu, TikTok kullanıcıları için tek uygulama içi para kazanma aracı değil.

Bazı TikToker’lar ayrıca canlı yayınlar sırasında nakde dönüştürülebilen sanal “hediyeler” alarak para kazanıyor. ASMR içerik yaratıcısı Lucy Davis, canlı yayın yaptığı her seferinde 20 ile 300 dolar arasında kazandığını açıkladı.

MARKA ANLAŞMALARI VE ŞARKI TANITIMI EN ÇOK GELİR GETİREN YÖNTEMLER

Bunun yanı sıra İçerik Oluşturucu Fonu’ndan gelen ödemeler faturaları tek başına ödemediğinden, birçok influencer TikTok’tan para kazanmak için marka anlaşmaları ve şarkı promosyonları üzerinde çalışıyor.

ABD’de yaşayan bir TikTok fenomeni olan Symphony Clarke, sponsorlu bir gönderi için 350 ila 600 dolar arasında ücret aldığını söyledi.

Diğer taraftan, TikToker olarak para kazanmanın en popüler yollarından biri de videolarda şarkı tanıtımı yapmak. Müzik şirketleri, yeni bir parçayı viral hale getirmek için düzenli olarak TikTok kullanıcılarına uygulamada yayınlamaları için ödeme yapıyor.

TEK BİR ŞARKI İÇİN 750 DOLAR

Uygulamada 10 milyondan fazla takipçisi olan TikTok fenomenleri Nicole, Natalie ve Nika Taylor, bir şarkıyı tek bir videoda tanıtmak için 750 dolar, iki video için bin 400 dolar ve üç video için iki bin dolar aldıklarını açıkladı.

Ancak, Los Angeles’ta faaliyet gösteren medya şirketi Flighthouse’da müzik pazarlamasından sorumlu olan Austin Georgas, daha az takipçisi olan mikro etkileyiciler için oranların daha değişken olduğunu, ödemenin 150 dolardan 20 dolara kadar düşebileceğini söyledi.

İŞTE POPÜLER TİKTOK FENOMENLERİNİN KAZANÇLARI

Vi Long, 1 milyon takipçi, aylık 17 bin dolar -32 bin dolar

Lucy Davis, 512 bin takipçi, canlı yayın başına 20 dolar-300 dolar

Preston Seo, 1,6 milyon takipçi, aylık 4 bin 578 bin dolar-13 bin 644 dolar

Victoria Paris, 1 milyon takipçi, aylık 2 bin 766 dolar-9 bin 126 dolar

Harry Raftus, 1,1 milyon takipçi, sponsorlu kampanya başına 4 bin dolar -5 bin dolar

McFarland Ailesi (baba ve iki oğlu), 2,9 milyon takipçi, sponsorlu gönderi başına 5 bin dolar- 8 bin dolar

Devam Et

Magazin

iPhone 13’e rakip geliyor! çıkış tarihi sızdı

Haber Giriş:

on

Güney Koreli teknoloji devi Samsung’un, Apple’ın iPhone 13 modeline rakip olması beklenen akıllı telefonu Galaxy S22’nin çıkış tarihi için yeni bir iddia ortaya atıldı. Görünüşe göre Samsung, Galaxy S22, Galaxy S22 Plus ve Galaxy S22 Ultra’dan oluşacağı düşünülen yeni akıllı telefon serisini tanıtmak için çok uzun bir süre beklemeyecek. İşte kaynaklara göre, Galaxy S22 serisinin çıkış tarihi ve özellikleri…

2021 yılında Samsung, Apple, Xiaomi ve Oppo gibi birçok şirket en yeni amiral gemisi akıllı telefon modellerini tanıtarak kullanıcıların beğenisine sundu. 2022 yılı ise akıllı telefon endüstrisi adına yoğun geçecek gibi görünüyor. Bunun nedenlerinden biri Xiaomi’nin merakla beklenen Xiaomi 12 Ultra modeli ve Apple’ın iPhone 14 modeli olurken, bir diğer nedeni de Samsung Galaxy S22 serisi olarak karşımıza çıkıyor. Samsung’un Galaxy S22, Galaxy S22 Plus ve Galaxy S22 Ultra’dan oluşması beklenen Galaxy S22 serisini yakında açıklaması düşünülürken, Güney Kore’den eylül ayında tanıtılan iPhone 13’ün de doğal rakibi olacak Galaxy S22’nin çıkış tarihine yönelik önemli bir iddia geldi.

GALAXY S22 NE ZAMAN TANITILACAK?

İddialara göre Samsung, Galaxy S22 serisini 8 Şubat’ta düzenlenecek Galaxy Unpacked etkinliğinde tanıtılacak. 9 Şubat’ta ön siparişler başlayacak ve 24 Şubat’tan itibaren telefonlar satışa sunulacak.

Öte yandan, Samsung tarafından 8 Şubat’ta yapılacak etkinliğin onaylandığı ve Ocak ayının sonuna kadar etkinlik davetiyesi gönderme konusunun konuşulduğu öne sürülüyor.

SAMSUNG, MWC 2022’Yİ BEKLEMEYECEK

Eğer söz konusu iddia doğruysa, bu aynı zamanda Samsung’un yeni telefonlarını 28 Şubat 2022 – 3 Mar 2022 tarihleri arasında Barcelona’da düzenlenecek 2022 Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC 2022) lanse etmeyeceği anlamına geliyor.

GALAXY S22 SERİSİNİN ÖZELLİKLERİ, TASARIMI VE FİYATI

Galaxy S22 için Galaxy S21’e benzer bir tasarım beklentisi var. Ayrıca Galaxy S22’nin 6.01 inç 120 Hz ekran ile geleceği konuşuluyor. Galaxy S22 Plus 6.55 inç 120 Hz ekrana ve Galaxy S22 Ultra ise 6.81 inç 120 Hz ekrana sahip olabilir.

Galaxy S22 Ultra’nın dahili S Pen yuvasına sahip olacağı ve böylece tasarımından, yazılımsal bazı özelliklere kadar bir Note serisi telefon gibi olacağı iddia ediliyor.

Galaxy Note serisinin akıbeti ise hala tartışılıyor. Galaxy S22 Ultra’nın Note’un özelliklerini kazanması ile birlikte bu tartışmanın daha da alevlenmesi bekleniyor.

S22 ve S22 Plus’ın sırasıyla 3.800 mAh ve 4.000 mAh pil ile destekleneceği konuşulurken, Galaxy S22 Ultra’da bu değer 5.000 mAh olabilir. Daha hızlı bir şarj desteği de söylenenler arasında.

Pazara göre Snapdragon 8 Gen 1 veya Exynos 2100 işlemci ile destekleneceği paylaşılan Samsung Galaxy S22 serisinin 799 dolarla 1000 dolar arasında değişen bir fiyat aralığı ile gelmesi bekleniyor. Dikkat çeken bir beklenti, Galaxy S22 serisinin Galaxy S22’ye benzer bir fiyatlandırmaya sahip olması.

Ancak Samsung henüz Galaxy S22 serisi hakkında resmi bir bilgi sunmadı.

Devam Et

Magazin

2022’de merakla beklenen 5 PC oyunu listelendi

Haber Giriş:

on

Parmaklar esnetildi, duruş pozisyonu alındı.

Gözler 2022 yılında kimilerini PC başında sabahlatacak kimilerini de eğlenceli ve aksiyon dolu anlara sürükleyecek oyunlara döndü.

Oyun dünyasının nabzını tutan Türkiye’nin teknoloji markası Casper’ın güç ve performans bilgisayarı Excalibur da bu yıl klavye tuşlarının sesini bolca duymamıza neden olacak merakla beklenen PC oyunlarını listeledi.

Bir bilgisayar ve bir oyunla günlerin birbirini kovalayacağı 2022 için gözler merakla beklenen oyunlarda.

Oyuncuların beklentilerine ve ihtiyaçlarına yönelik binlerce çeşit özellik arasından profesyonelce özelleştirebildikleri oyuncu bilgisayarlarını geliştiren Excalibur da 2022 yılında oyunseverlerin ekran başından ayrılamamasına neden olacak PC oyunlarını şöyle sıraladı.

1. Efsane oyun God of War sonunda PC’de. Konsol oyunlarının efsanesi, ödül avcısı God of War’ın uzun süredir beklenen PC versiyonu 14 Ocak’ta yayına giriyor. Aksiyon – macera oyunu, Türkçe altyazılı bir şekilde oyuncularla buluşacakken, Excalibur oyun bilgisayarlarını güçlendiren ve maksimum performans sergileyen NVIDIA GeForce RTX GPU’larla kullanılabilen ve bir devrim oluşturan DLSS teknolojisi de bu oyunda yer alıyor.

2. Yılın en büyük oyunu olmaya aday oyunu Elden Ring. Açık oyun dünyasına sahip ve test oyuncuları tarafından övgülerin sıralandığı Elden Ring, sosyal medyayı ve gamerleri heyecanlandıracak yapıda duruyor. Şimdiden reaksiyon videolarının ve bol incelemelerin yapılması beklenen oyun, 25 Şubat’ta bilgisayarlarda oynanabilecek.

3. Eski tarz rol yapma oyunlarının en bekleneni Baldur’s Gate 3. Klasik izometrik rol yapma oyunları arasında merakla beklenen bir oyun varsa o da Baldur’s Gate 3’tür. Erken erişim versiyonunu oynayanların hayran kaldığı oyunun 2022’de çıkması bekleniyor ama hayal kırıklığı da oluşturabilecek bir şekilde ertelenmesi de söz konusu olabilir.

4. Uzayda koloni savaşlarının kaosu için Starfield. Skyrim gibi bir efsaneyi oluşturan oyun firmasının yeni bilim kurgu oyunu olan Starfield da merakla beklenenler arasında. Özelleştirilebilen karakter ile insanlığın en büyük gizemine cevap vermek için bir destansı yolculuğa çıkmak isteyen oyuncular 11 Kasım’da oyuna erişebilecek.

5. Harry Potter hayranlarını heyecanlandıran oyun Hogwarts Legacy. Büyük bir prodüksiyonla Harry Potter dünyasına oyuncuları çekecek bu oyun 1800’lerin sonunda geçecek bir aksiyon rol yapma oyunu olacak. Çıkış tarihi ile ilgili net bir bilgi olmasa da bu yıl içerisinde çıkması merakla beklenen oyunlar arasında yer alıyor.”

Devam Et

Trend