Gündem
Hayat Eve Sığar Uygulamasından Şikayet Yağıyor
Sağlık Bakanlığının devreye aldığı mobil uygulama Hayat Eve Sığar ile ilgili vatandaşlardan şikayetler geliyor. Sosyal medya kullanıcıları uygulamanın çalışmadığı , kapandığı, anlık olarak yanıt vermediği, geç cevap verdiğine dair çok sayıda şikayeti sosyal medya hesaplarında paylaşıyorlar.
Sağlık Bakanlığının devreye aldığı mobil uygulama Hayat Eve Sığar ile ilgili vatandaşlardan şikayetler geliyor. Sosyal medya kullanıcıları uygulamanın çalışmadığı , kapandığı, anlık olarak yanıt vermediği, geç cevap verdiğine dair çok sayıda şikayeti sosyal medya hesaplarında paylaşıyorlar.
Güney Kore’nin de kullandığı bir yöntem olan Hayat Eve Sığar uygulaması, virüs konusunda bilgilendirmek, yönlendirmek ve salgın hastalık ile ilgili riskleri en az seviyeye indirmek ve yayılmasını önlemek amacıyla geliştirildi. Aynı zamanda harita üzerinde hastane, eczane, market zincirleri, metro ve duraklar gibi temel ihtiyaç noktaları hakkında bilgilerin bulunduğu uygulama, evde izolasyon, enfekte kişiler ve riskli bölgelerin yoğunluğunu da gösteriyor. Ancak özellikle Android telefon kullanıcılarından ciddi şikayetler geliyor.
Dijital Pazarlama Uzmanı Alirıza Durmaz: “Yaptığımız testlerde Android uygulamasının bir çok cihazda anlık yanıt vermediği , ekranın sabit kaldığı, uygulama yükleme ve açma esnasında sık kapanma sorunları yaşandığını gördük. Uygulama çok yavaş çalışıyor.
Yakın çevreniz ve riskli bölgeleri göremiyorsunuz. Bluetooth izni verilmesine rağmen, sürekli bluetootha izin verilmediği uyarısı geliyor.Ailenizdeki kişileri ekleseniz de kişiye mesaj gitmiyor.Yakın çevremiz dışındaki alanlarla ilgili anlık data sağlamadığı için ön bilgilendirme işlevsiz hale geliyor.Uygulama kapatılıp açıldığında önb ellekleme işlemleri çalışmadığı için yeniden bilgi girmenizi doğrulamaları gerçekleştirmenizi istiyor.
Yeniden giriş yapmak istenirken istenilen mesaj doğrulama işlemleri yapılamadığı için uygulamaya yeniden girmekte mümkün olmuyor.”
Dedi.
Bu kadar hayati bir konuda geliştirilen uygulamanın anlık yanıt vermesinin çok önemli olduğunu kaydeden Durmaz, İOS testlerinde sorun yaşanmadığını da söyledi. Durmaz’ın önerisine göre, Android uygulaması güncellenerek yeniden devreye alınmalı.
Uygulamada kullanıcı deneyimi konusunda bir ön kullanım açıklaması bulunmuyor. Özellikle twitter kullanıcıları, bu duruma isyan ediyor.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir Giriş