Gündem
AFAD’dan özel uygulama: Tüm operatörlere bağlanacak
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, geliştirilen bir yazılımla, cep telefonlarına deprem anında kullanılmak üzere yeni özellikler ekleyeceklerini söyledi. Soylu’nun verdiği bilgiye göre, depremde AFAD, bütün şebekelere bağlanabilecek, görüntü ve mesaj paylaşacak. Soylu, yazılımın kullanıcılara deprem toplanma bölgeleri içinde rehberlik yapacağını söyledi.
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, İstanbul’da AFAD İl Müdürlüğü Afet ve Acil Durum Kurulu 2020 yılı 2. Toplantısı’nda konuştu.
Deprem sırasında olay yerine ulaşma ve cep telefonlarının kullanımı konusunda sorun yaşandığını anlatan soylu, bu konuda önemli bir yazılım geliştirildiğini duyurdu.
Soylu, AFAD’ın telefonlara bağlanmada öncelik sahibi olacağını söyledi ve şu bilgilere verdi:
“GSM operatörleriyle görüştük. Özellikle deprem anında telefonların kilitlenmesi hem bizim bu konularda acil destek ünitelerinin olaya müdahale etmesi açısından büyük bir sorun yaşatıyor. Sadece ismi AFAD olan bir uygulama yapma konusunda değerlendirme ortaya koyduk. Aslında bunu GSM operatörlerinden istemiştik. Onlarla da konuştuk. Bizim bunu yapabileceğimizi gördük. KADES’i, UYUMA’yı da bakanlık bünyesinde yaptık. AFAD uygulamasını da kendimiz yapacağız. Birincisi şu bu dönem içinde, tüm GSM operatörlerine bağlanabilecek şekilde internet hatları üzerinden görüşme yapabilecek, mesaj atılabilecek, görüntü kaydedip atılabilecek.”
TOPLANMA ALANINA ULAŞMADA REHBERLİK YAPACAK
Soylu, telefonların kullanıcılara deprem toplanma bölgelerine ulaşmada rehberlik yapacağını belirtti ve bu uygulamayı şöyle anlattı:
“En önemli meselelerden birisi depremin ilk 6 saatinde kişinin kendi toplanma alanına gitmesi. Burada başka bir şey daha yapacağız. Bu AFAD uygulamasını kişiselleştireceğiz. Evinden toplanma alanına nasıl gideceğini haritalandıracak ve onu yürütecek. Depremden önce ve sonra yapmamız gerekenleri de bu uygulama o kişiselleştirme içinde anlatacak. Dünyada tek olacağına inandığım uygulamayı arkadaşlar 6 ay içinde gerçekleştirecek. Burada temel amaç can ve mal kayıplarını en az seviyeye indirebilmek.”
Soylu, deprem sırasında yakınlarına ulaşmaya çalışanların ve telefonu yoğun kullananların yardım ekiplerine sorun yarattığını anlatırken, ilk 6 saatte yardım ekiplerine öncelik verilmesini de istedi.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir Giriş