linehaber.com.tr
Dünyanın Yerel Haber Sitesi- Bursa Haberleri

Bal ne kadar sağlıklı?

Bir Ankete göre, ortalama bir Amerikalı (140 kiloluk rafine şekerden fazla yemek yiyen) ve her yıl ek olarak 60 kiloluk bir fruktoz mısır şurubu yiyor. Yeni araştırmalara göre, rafine şeker alımımızı değiştirip saf çiğ bal kullanabiliyorsak, sağlık yararları kesinlikle muazzam olacaktır.

Bir Ankete göre, ortalama bir Amerikalı (140 kiloluk rafine şekerden fazla yemek yiyen) ve her yıl ek olarak 60 kiloluk bir fruktoz mısır şurubu yiyor. Yeni araştırmalara göre, rafine şeker alımımızı değiştirip saf çiğ bal kullanabiliyorsak, sağlık yararları kesinlikle muazzam olacaktır.

Ham bal , çiçek nektarından arılar tarafından hazırlanan, süzülmemiş ve pastörize edilmemiş bir tatlandırıcıdır. Bugün tüketilen balın çoğu işlenmiş baldır. Balbesin değeri ve sağlık gücü ile doludur. Kilo kaybı, mevsimsel alerjilere uyku problemleri gibi birçok konuda yardımcı olabilir.

Balın Bazı Sağlık Faydaları:.

Doğal Enerji Kaynağı:

Aynı zamanda “mükemmel çalışan yakıt” olarak da bilinir. % 80 doğal şeker,% 18 şeker, mineral, vitamin, polen ve protein içerir (yüzde 2). Beslenme laboratuvarı, egzersiz yapmadan hemen önce tüketmesi için en iyi karbonhidrat alternatiflerinden birini göstermiştir. Hem yakıt ikmali hem de geri kazanım için şiddetle tavsiye edilir. Sebep, antrenman öncesi atıştırmalıkların ve antrenman sonrası atıştırmalıkların bir kısmına eklendi.

Antioksidanlarla Dolu:

Çalışma ayrıca günlük ham bal dozunun, vücuttaki sağlığı teşvik eden antioksidanların seviyesini yükselttiğini göstermektedir. vücutta serbest radikallerin tıkanmasına neden olur ve hastalığa neden olur. Aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlendirir.

Uyku Yardımı:

Restoratif uyku, çiğ bal tarafından iki şekilde desteklenir. Yatmadan önce bal tüketirsek, glikojen arzı yenilenir ve beynin bizi uyandırabilecek yakıt arayışı tetiklemesi önlenir.

Melatonin ayrıca bağışıklığı arttırır ve dinlenme döneminde dokuyu yeniden oluşturmaya yardımcı olur. Kötü uyku, hipertansiyon, obezite, kalp hastalığı, artrit, inme ve tip 2 diyabet için bir risk faktörü olarak gösterilmiştir. Doğal olarak birçok sağlık problemi riskini azaltır.

Diyabet Yardımı:

Ham bal ve tarçın kombinasyonu, sağlıklı kan şekeri yönetimine özellikle faydalı olabilir. Ham bal, insülini arttırır ve hiperglisemiyi azaltır.

Sağlıklı Kilo Yönetimi:

Yapılan çalışmalardan şekerin bal ile değiştirilmesinin fazla kilolarda paketlenmeyi önlemeye yardımcı olabileceği ve ayrıca kan şekeri düşürdüğü bulunmuştur.

Balın bu denli faydaları varken Hakiki kestane balının faydaları nı duyunca çok şaşıracaksınız.

En güncel haberlere anında ulaşabilmek için abone ol

Diğer Haberler

KVKK’nın Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü başlıklı 10.maddesi uyarınca, Gizlilik politikasında belirtilen amaçlarla sınırlı olarak, mevzuata uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz.  Kabul Daha fazla bilgi için tıklayın.