Bursa
Bursa Yıldırım metro hattının akıbeti ne durumda?
Cumhuriyet Halk Partisi Bursa İl Başkanı İsmet Karaca, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a Recep Altepe’nin başkanlığı sırasında 2017’de başlatılan ve Aktaş’ın seçim vaatleri arasında da yer alan Yıldırım Metrosu’nun akıbetini sordu.
Karaca, “Nerede bu proje? Neden yapılmıyor? Neden başlanamadı? Başkan Alinur Aktaş’ın Büyükşehir’in kasasının tamtakır olduğunu ilan eden açıklamalarını da biliyoruz. Emek-Şehir Hastanesi hattında Türkiye’nin normalden 3 kat yüksek ve en pahalı kilometre maliyetli projesini hayata geçirmeye hazırlanan Ulaştırma Bakanlığı’nı, Yıldırım Metrosu konusunda da harekete geçip Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ı yalancı duruma düşmekten de kurtarmaya davet ediyoruz” dedi.
“EN İYİ BİLDİKLERİ İŞ BİLE ARTIK ELLERİNE YÜZLERİNE BULAŞIYOR”
AK Parti kadrolarının en iyi bildiği işin algı operasyonu olduğunun bir kez daha ortaya çıktığının iddia eden Karaca, “Bu proje Recep Altepe döneminde başladı. Sonra Alinur Aktaş, 31 Mart seçimleri öncesi vaat dosyasına aldı bu projeyi, bugüne dek kendine ait bir vizyon ortaya koyamadığından, Altepe’nin bu hayalini allayıp pullayıp biraz da genişletip, sanki yeni bir şey söylüyormuş gibi Bursalılara sundu. Balon proje olduğu belliydi. 2021’e geldik, ortada hiçbir şey yok” dedi.
CHP Bursa İl Başkanı İsmet Karaca’nın konuyla ilgili yazılı açıklamasından satır başları şöyle:
“KÖTÜ YÖNETİM YÜZÜNDEN, BÜYÜKŞEHİR’İN KASASI TAMTAKIR”
“2017’nin ağustos ayı başlarında Recep Altepe basın bülteni yayınladı. Demirtaşpaşa İstasyonu’ndan başlayıp Davutkadı-Yeşilyayla-Mesken-Şevket Yılmaz Hastanesi’ndan geçip Mimar Sinan İstasyonunda sona erecek 6.5 kilometrelik bir hat planladığını duyurmakla kalmadı, bölgede 75-250 metre aralıklarla yapılan zemin etüdü çalışmalarından fotoğraflar yayınladı ama akabinde görevden alındı. Görevden neden el çektirildiği bugüne dek açıklanmayan Altepe’nin yerine atanan Alinur Aktaş, Büyükşehir kasasının tamtakır olduğunu, 1.5 milyar liraya mal olacağı hesaplanan ve Yıldırım Metrosu diye anılan bu projeyi yapamayacağını Cumhurbaşkanına da söylediğini anlattı. Cumhurbaşkanının siz devam edin sözü üzerine Altyapı Genel Müdürlüğü ile çalışmalara devam ettiklerini aktardı. Arşivde duruyor o açıklamalar.”
“SEÇİM KAPIYA DAYANINCA, BU PROJEYİ DE VAATLER ARASINA ALDI”
“Kasada para yok, ortada proje yok ama seçim döneminde Demirtaşpaşa-Mimar Sinan istasyonları arasındaki bu projeyi doğuda Gürsu, batıda Altıparmak-Kükürtlü Acemler üzerinden Demirci ve Çalı’ya kadar uzatarak seçim vaatleri arasına aldı. Makul karşılanabilecek bir proje, Aktaş’ın seçim balonuna dönüştü. Aktaş’ın seçim vaadine göre 28.2 kilometrelik bu genişletilmiş hat Gürsu’dan başlayıp, tamamı yer altındaki 23 istasyonuyla Değirmenönü, Otosansit, Esenevler, Mesken, Yeşilyayla, Heykel, Ulucami, Hanlar Bölgesi, Kültürpark ve devamında Acemler’den güneybatıya Demirci, Çalı, yeni gelişim bölgesine gidecekti. Seçim bitti, bir daha da Ne Yıldırım Metrosu gündeme geldi, ne Osmangazi metrosu. Yani bu metro projesi sadece seçim yemi olarak kullanıldı. Proje dediğimize de bakmayın, Yıldırım-Osmangazi Metrosu’nun, Google haritasına işlenmiş krokileri dışında, ortada ciddi bir projesi de yok. Bursa maalesef, AK Parti’nin böylesine ciddiyetsiz bir yönetim modeliyle karşı karşıya.”
“ALİNUR AKTAŞ ACABA BU SORULARA NEDEN CEVAP VEREMİYOR?”
“Demirtaşpaşa İstasyonu-Davutkadı-Yeşilyayla-Mesken-Şevket Yılmaz güzergahından Mimar Sinan İstasyonunda sona erecek 6.5 kilometrelik bu hattın ilk hali için Recep Altepe 2017’de 1.2 milyar liradan, onun yerine gelen Alinur Aktaş ise 2018’de 1.5 milyar liralık maliyetten söz ediyor. Yıldırım Metrosu için öngörülen model, delme tünel. Yani daha pahalı olan yöntem. Metro inşaatında yeraltı geçişleri 2 yöntemle yapılıyor, delme tünel veya aç-kapa tüneller. Maliyet olarak aç-kapa tüneller delme tünele göre yüzde 60 daha düşük maliyetli. 2018’de Alinur Aktaş 6.5 km’lik Yıldırım Metrosu için 1.5 milyar lira maliyet söylüyor. Aynı gün aynı uzunluktaki Emek-Şehir Hastanesi hattı için de 600 milyon lira maliyetten söz ediyor. Arada neden fark var? Çünkü Emek’teki hat, o bölgede yerleşim olmadığı için tarladan geçecek, tüneller de aç-kapa yöntemiyle yapılacak, daha düşük rakama mal olacak. Ama Alinur Aktaş’ın 600 milyon lira maliyet öngördüğü Emek-Şehir Hastanesi hattını tam 1.6 milyar liraya ihale ettiler. Emek-Şehir Hastanesi hattı, Türkiye’de km maliyeti en pahalı metro hattı olacak. Alinur Aktaş’a bu fiyat farkı neden diye soruyoruz, günlerdir siyaseten ölü taklidi yapıyor, cevap veremiyor.”
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir Giriş