#

Giriş:

Son Güncelleme:

Bursa

Bursa’da üretilen elektrikli mini kamyonet yollarda

Bursa’da yıllardır otomotiv üzerine faaliyet gösteren bir firma, yerli ve milli imkanlarla elektrikli mini kamyonet üretti.

Nilüfer Organize Sanayi Bölgesindeki fabrikada üretilen elektrikli mini kamyonet, tek şarjla 120 kilometre menzilinin yanı sıra saatte 55 kilometre hıza ulaşabiliyor.

Şasi, açık kasa, kapalı kasa, frigo kasa ve belediye kullanımları için çöp kasasıyla donatılmış versiyonları bulunan mini kamyonet 1 tona kadar yük taşıma kapasitesine sahip.

Türkiye’nin yanı sıra AB ülkeleri ile ABD’de satılabilmesi ve trafiğe çıkabilmesi için gerekli olan evrak işlemleri tamamlanan araçla ilgili birçok firma şimdiden ön anlaşma imzaladı.

Genel Müdür Şükrü Özkılıç, açıklamada, yıllardır otomotiv sektöründe olduklarını, 2011’den beri de elektrikli golf aracı ve hizmet aracı ürettiklerini söyledi.

Son yıllarda yaptıkları Ar-Ge çalışmaları ve araştırmalar neticesinde elektrikli ticari araç sınıfında bir boşluk olduğunu gördüklerini belirten Özkılıç, “Türkiye’de ilk defa yerli olarak yapılan elektrikli mini kamyoneti ürettik. Tamamen yerli aracımız bir ton yük taşıyabiliyor. Ayrıca bu aracın Türkiye’nin yanı sıra tüm AB ülkeleri ve ABD’de satılabilmesi ve trafiğe çıkabilmesi için gerekli olan evrak işlemlerini tamamladık. Şu an için artık Türkiye’de ilk defa yerli, elektrikli, seri üretilebilen ve trafiğe çıkabilen bir kamyonet olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.” diye konuştu.

Özkılıç, aracın yoğun ilgi gördüğünü vurgulayarak, şöyle devam etti:

“Özellikle belediyeler, kargo, dağıtım şirketleri, e-ticaret firmaları aracımıza çok ilgi gösterdi. Birkaç firmayla ön anlaşmamızı imzaladık. Tamamen yerli ve elektrikli, karbon emisyonu sıfır olan, çevreci bir araç ürettik. Bu aracımız şu an için kurşun asit pil paketleriyle donatılı fakat yaklaşık 2 ay içinde lityum pil paketleriyle satışlarımıza başlayacağız. Aracımız tek şarjla 120 kilometre gidebiliyor. Tabi bu son dağıtım zincirinde kullanılmak üzere üretilmiş bir araç. Lityum pil paketlerinde bu aracın menzilini 180 ve 250 kilometre olmak üzere 2 versiyon daha oluşturacağız.”

Aracın menzilini 300, hız değerlerini de 80-100 kilometre bandına çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Özkılıç, “Aracımız normal kamyonetlerde olduğu gibi elektrikli cam, merkezi kilit sistemi, klima ve kalorifer sistemine sahip. Ayrıca aracın üst yapısını müşterinin isteklerine göre, bizim de dizayn kriterlerimize de uygunsa tasarlayabiliyoruz.” dedi.

“Türkiye’nin her yerine mobil servis imkanı sağlıyoruz”

Özkılıç, çöp kasalı araç için hedef kitlenin belediyeler olduğunu belirterek, “Hem Avrupa’da hem ülkemizde şehir merkezlerine büyük araçların, içten yanmalı motora sahip araçların girmesi çevre bilinci ve operasyonel açıdan çok da verimli değil. Özellikle Avrupa’da düşük emisyon bölgeleri oluşturulmaya başlandı. Bu anlamda bu çöp kamyonetiyle özellikle dar sokaklarda iyi bir çözüm üreteceğimize inanıyoruz. Zaten ülkemizdeki belediyelerden de ilk etapta güzel geri dönüşler aldık. Belediyelerimiz bizden araç istedikleri takdirde artık satışa hazırız.” ifadelerini kullandı.

Araca yurt içinde ve yurt dışında yedek parça, teknik destek ve satış sonrası hizmeti verdiklerini ifade eden Özkılıç, “Ayrıca mobil servislerimiz var. Türkiye’nin her yerinde, araçlarımızda herhangi bir problem çıkması durumunda müdahale edebiliyoruz.” dedi.

Özkılıç, mini kamyonet pazarıyla ilgili özellikle Avrupa’da son 4 yılda ciddi araştırma yaptıklarını ve Avrupa’da bu araçların kullanıcılarına ciddi avantajlar sağladığını gördüklerini anlattı.

Ürettikleri mini kamyonetin 100 kilometrede 6-7 liralık enerji tükettiğini dile getiren Özkılıç, sözlerini şöyle tamamladı:

“Herhangi bir dizel motora sahip araçla karşılaştırdığınızda aradaki fark neredeyse 7’de 1 oluyor. Bu anlamda özellikle belediyeler, kargo, dağıtım şirketleri ve e-ticaret şirketlerinin filolarında yakıt ve işletme maliyetleri açısından ciddi şekilde avantaj sağlayacağını gördük. Yaptığımız ön anlaşmalar da bunu gösteriyor.

Firmalar artık filolarını elektrikli araçlarla değiştirmeye başladı. Önümüzdeki 5 yıl içinde ülkemizdeki elektrikli araç altyapısının daha da gelişeceğini ve araçlarımızın yaygın kullanılacağını öngörüyoruz. Biz yüzde 90 yerlilik oranına ulaştık. Bunu daha da artırmayı planlıyoruz. Aracımızı gururla Türkiye’nin kendi alanında ilk yerli ve milli elektrikli kamyoneti olarak lanse edebiliriz.”

Bursa

Bursa Büyükşehir’de HES kodu dönemi

Haber Giriş:

on

İl Hıfzıssıhha Kurulunun tüm kamu kuruluşları başta olmak üzere birçok kurumun girişinde HES kodu zorunluluğu getirmesinin ardından Bursa Büyükşehir Belediyesi ana binası, Tarihi Belediye Binası, Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı kuruluşlar ve Bilim Teknoloji Merkezi (BTM) bina girişlerinde hazırlıklar tamamladı.

İl Hıfzıssıhha Kurulunun bugünkü toplantısında, Kovid-19 salgınını kontrol altında tutabilmek amacıyla 24 Eylül’den itibaren kamu kurumlarına, AVM’lere, çalışan sayısı 50 ve üzeri olan fabrikalar ile 25 ve üzerinde olan mağazalara, banka, PTT ve konaklama tesislerinin girişlerinde HES kodu zorunluluğu getirildi. Kentteki tüm kamu kurum ve kuruluşlara girişlerde personel görevlendirilerek “Hayat Eve Sığar” (HES) mobil uygulaması üzerinden kurumda çalışan personel ve kuruma gelen vatandaşların HES kodlarının sorgulanmasına karar verildi. Tedbirlere ilişkin uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi ve mağduriyete neden olunmaması da istenirken, alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 282’nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 195’inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına kararlaştırıldığı belirtildi.

Alının kararın ardından Bursa Büyükşehir Belediyesi ana binası, Tarihi Belediye Binası, Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı kuruluşlar ve Bilim Teknoloji Merkezi’nde (BTM) hazırlıklar tamamladı. Bilim Teknoloji Merkezi girişinde başlatılan HES kodu uygulamasına Büyükşehir Belediyesi Başkanı Alinur Aktaş da bizzat denedi. Başkan Aktaş, BTM’de öğrencilerle biraraya geleceği program öncesi binaya HES kodu okutarak giriş yaptı.

Bu arada vatandaşlar da söz konusu binalara, 24 Eylül’den itibaren barkot okutarak girebilecekler.

Devam Et

Bursa

Bursa’da mobilya fabrikasında çıkan yangın söndürüldü

Haber Giriş:

on

Bursa’nın İnegöl ilçesinde, mobilya fabrikasının üst katında çıkan yangın söndürüldü.

Alınan bilgiye göre, Mahmudiye Mahallesi Kısmet Sokak’taki 4 katlı bir mobilya fabrikasının en üst katındaki döşeme bölümünde henüz belirlenemeyen nedenle yangın çıktı.

İşçilerin ihbarı üzerine olay yerine çok sayıda itfaiye ekibi sevk edildi.

İtfaiye ekipleri, 5 araçla müdahale ettikleri yangını uzun uğraşlar sonucu kontrol altına aldı.

Ekiplerin soğutma çalışması devam ederken yangın nedeniyle fabrikada büyük çaplı maddi hasar meydana geldi.

Devam Et

Bursa

Uludağ için “Alan Başkanlığı” kurulacak

Haber Giriş:

on

Türkiye’nin önemli kış turizm merkezlerinden Uludağ’ın tek elden “Alan Başkanlığı” sistemiyle yönetilmesi için gerekli adımlar atılıyor.

Uludağ’da bir otelde düzenlenen ilk toplantıda milletvekilleri ve turizm paydaşları, bölgeye ilişkin sorun, ihtiyaç ve çözüm önerilerini, Alan Başkanlığı ile ilgili görüşlerini anlattı.

AK Parti Bursa Milletvekili ve TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Başkanı Hakan Çavuşoğlu, toplantıda, Alan Başkanlığının, herkesin üzerinde mutabakat sağladığı güzel bir fikir olarak hayata geçirilmesinin son derece memnuniyet verici olduğunu söyledi.

Çavuşoğlu, “Uludağ’ın bu güçlü değerinin gerçek potansiyeline kavuşması, sadece kış mevsiminde değil, 12 ay boyunca çeşitli aktivitelere ev sahipliği yapacak bir niteliğe kavuşması için yapılacak çalışmaların hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.” ifadesini kullandı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Danışmanı Neşe Çıldık da Uludağ’da 6-7 kurumun söz hakkı olduğu için gelen talepler doğrultusunda tek elden tüm alanlara müdahalenin söz konusu olmadığını anlattı.

Bölge için en yararlı çözümün ortaya konulması amacıyla yürüttükleri çalışmanın sonuçlarını Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’a ileteceklerini dile getiren Çıldık, şöyle konuştu:

“Birlikte gidilirse sorunsuzca çıkar ve herkesten fikir alarak kanunu oluştururuz. Fikirlerinizi alıp çalışmak istiyoruz. Burada orman, doğal sitler, milli parklar, Kültür ve Turizm Bakanlığına tahsisli alanlar var. İlk önce Alan Başkanlığının sınırlarını belirleyeceğiz. Belki sınırları biraz daha genişletebiliriz. Burayı uluslararası düzeyde bir yer yapmamız lazım. Sonra bir alan yönetimi yapacağız. Alan Başkanlığı, daha çok planla ilgili bir konu. Buranın plan açısından yönetimi, işletilmesi, tanıtılması söz konusu. Planların onaylanması, desteklenmesi ve yönetilmesiyle ilgili bir şey. Tahsisler devam edecek. Kültür ve Turizm Bakanlığı tahsis yaparsa Bakanlıktan, milli park tahsisleri Milli Parklar üzerinden devam edecek ama belki Milli Parklarla ilgili bir anlaşmaya varırsak tahsislerin Kültür ve Turizm Bakanlığına devri söz konusu olabilir. Bir komisyon oluşturacağız. Komisyonda Bakanlık temsilcisi, Milli Parklar, Çevre ve Şehircilik, belediye temsilcisi olacak. Danışma Kurulu da oluşturulabilir.”

“Uludağ’ı Avrupa düzeyinde yarışacak hale getirecek bir çalışmanın başlangıcı”

Güney Marmara Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Derneği (GÜMTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Yazıcı da Alan Başkanlığı ile ilgili ilk toplantıyı gerçekleştirmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

TBMM’de yeni yasama yılının başlamasıyla Uludağ Alan Başkanlığı konusunun Meclis’e taşınacağını, kasımda kanunun çıkmasını beklediklerini aktaran Yazıcı, “Alan Başkanlığı, Uludağ’ın gelişiminin, problemlerinin çözümlerinin, Bursa’da, Uludağ’ı bilen, yatırımları burada olan insanlarla beraber Valilik, Belediye ve bütün turizm paydaşlarının içinde bulunduğu bir yönetim kurulu, danışma kurulu ile gerçekleşeceği bir yapı olacak.” dedi.

Yazıcı, Alan Başkanlığını, Uludağ’ın değerlerinin korunacağı, yatırımların daha doğru planlanarak yapılacağı, Uludağ’ı Avrupa düzeyinde yarışacak hale getirecek bir çalışmanın başlangıcı olarak gördüklerine dikkati çekti.

Alan Başkanlığını, Uludağ için bir çözüm yolu olarak düşündüklerini belirten Yazıcı, şunları kaydetti:

“Uludağ’ın gelişimi Alan Başkanlığı ile tamamlanacak ve pandemi sonrası artacağına inandığımız potansiyele Uludağ, bu çalışmalar sonunda hazır olacaktır. Uludağ’daki kayakçılarla günübirlikçilerin yaşam alanlarının karıştığını görüyoruz. Günübirlikçilere daha doğru hizmet verebilmek, kayakçılara daha doğru alanlar açabilmek için Alan Başkanlığı ayrı ayrı çalışmalar yapacak. Bu şekilde planlandıktan sonra ekonomiye ve turizme çok büyük katkılarının gelişerek devam edeceğini hep birlikte göreceğiz.”

Devam Et

Trend