#

Giriş:

Son Güncelleme:

Bursa

Bursa’nın uzaktan eğitim raporu

Koronavirüs salgınına karşı önlemler kapsamında okulların kapanmasının ardından 23 Mart’ta Türkiye genelinde uzaktan eğitim süreci başladı.

Örgün eğitimin yerine zorunlu olarak geçen uzaktan eğitimle ilgili bu süreçte zaman zaman çeşitli şikayet ve eleştiriler yapıldı.

Peki, bu sürecin en önemli aktörlerinden biri olan öğretmenler ve öğrenciler cephesinde süreç nasıl işledi?

Eğitim-İş Bursa Şubesi 5-12 Mayıs tarihleri arasında 17 ilçedeki kamu okullarında çalışan 1426 öğretmen ile bilişim araçlarını kullanarak ‘Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen ve Öğrencilerin Karşılaştıkları Güçlükleri’ araştırdı.

5-12 Mayıs tarihleri arasında yüzde 37, 3’ü ilkokul, yüzde 29,8’i ortaokul, yüzde 32,9’u ise liselerde görev yapan öğretmenlere Uzaktan Eğitim sürecinde EBA yazılımı ve canlı ders çalışmaları soruldu.

Ankete verilen yanıtlara göre, öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde sorumlu olduğu öğrenci sayısı ortalamasının 124,8 olarak hesaplandığı araştırmadan çıkan sonuçlar şu şekilde:

  • Öğretmenlerin EBA üzerinden paylaştıkları ödev ve çalışmalara düzenli ulaşan öğrencilerin oranı yüzde 24,91
  • Öğrencileriyle canlı ders yaptığını beyan eden katılımcıların yüzde 49,7’si EBA üzerinden canlı ders yaparken, yüzde 50,3’ü diğer yazılımları kullandığını açıkladı.
  • Katılımcıların yüzde 41,8’i canlı ders programı yapılırken görüşünün alındığını, yüzde 58,2’si ise görüşünün alınmadığını söyledi.
  • Öğretmenlerin yüzde 68,8’i aile koşullarının canlı ders yapmaya uygun olduğunu ifade etti.

ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME ULAŞMA ORANI DÜŞÜK

Araştırmada, uzaktan eğitim süreci bir bütün olarak değerlendirildiğinde, öğrencilerin uzaktan eğitime ulaşma oranlarının düşük olduğunun gözlemlendiğinin altı çizilerek, katılımcılardan bunun önündeki engeller sorularak birden fazla seçeneğin işaretlenebileceği belirtildi. Çıkan sonuçlar:

  • EBA altyapısının yetersizliği yüzde 66,4
  • Öğrencilerin yeterli teknolojik olanaklara sahip olmaması yüzde 76,4
  • Öğrenciyi izleme sürecinin yeterli olmaması yüzde 42,6
  • Uzaktan eğitim sürecinin herhangi bir yaptırımının olmaması yüzde 56,9

Grafikte en fazla oranın görüldüğü öğrencilerin yeterli teknolojik olanaklara sahip olmaması, aynı zamanda fırsat eşitsizliğinin de bir göstergesi. EBA altyapısının yetersizliği nedeniyle bağlanma sorunları da diğer bir eksiklik olarak karşımıza çıkıyor.

EBA TV DIŞINDAKİ SÜREÇTE YOKLAR

Eğitim-İş anketindeki diğer bir önemli unsur ise öğrencilerin ilgisi. Bursa’daki her 100 öğrenciden yüzde 75’i EBA TV izlemenin dışındaki eğitim süreçlerine düzenli olarak katılmıyor.

100 öğrenciden 19’unun evinde ya internet bağlantısı yok ya da yeterli data kullanım hakkına sahip değil.

Yine her 100 öğrenciden yalnızca yüzde 21’nin canlı derslere katıldığı araştırma sonuçlarına göre, ekonomik olanaksızlıklar öğrencilerin büyük çoğunluğunun uzaktan eğitim sürecinden uzak kalmalarına neden oldu. Eğitime ulaşmadaki fırsat eşitsizliği daha fazla derinleşti.

EBA sistemi üzerinden yapılan çalışmalardan öğretmene, okula, ilçeye ve ile puan verilmesinin de bürokratik bir yarış doğurduğuna işaret edilen araştırmada, okulun ilçenin ilin puanını yükseltme endişesinin eğitim kaygılarının önüne geçtiği savunuldu.

Bursa

Bursa’da Kovid-19 tedbirlerine uyamayan iki kahvehane sahibine para cezası

Haber Giriş:

on

Bursa’nın İnegöl ilçesinde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirlerine uymayan iki kahvehane sahibine toplam 6 bin 300 lira para cezası uygulandı.

İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, sivil olarak katıldıkları Kovid-19 denetimleri kapsamında, iki kahvehanede oyun oynatıldığını belirledi.

Bunun üzerine işletme sahiplerine toplam 6 bin 300 lira para cezası uygulandı. Kahvehaneler de kaymakamlık kararıyla kapatıldı.

İlçedeki maske denetimlerinde de son 15 günde 554 kişiye toplam 498 bin 600 lira para cezası uygulandığı öğrenildi.

Kaymakam Şükrü Görücü, yaptığı açıklamada koronavirüs tedbirlerine uyulmasının önemine değinerek “Denetimlerimizi hız kesmeden sürdürüyoruz. Kurallara uymayanlar hakkında yasal işlem başlatıyoruz. Tüm vatandaşlarımızı bir kez daha maske, mesafe ve hijyen kurallarına uymaya davet ediyorum, uymayanlar hakkında da gerekli cezai işlemin yapılacağını bilmelerini istiyorum.” ifadesini kullandı.

Devam Et

Bursa

Tarihi Kentler Birliği’nden Osmangazi’ye anlamlı ödül

Haber Giriş:

on

Tarihi Kentler Birliği tarafından düzenlenen Tarihi ve Kültürel Mirası Koruma Proje ve Uygulamalarını Özendirme Yarışması’nda Osmangazi Belediyesi, tarihi mirası yaşatmaya yönelik yaptığı iki projeyle uygulama ödülünün sahibi oldu.

Tarihi Kentler Birliği tarafından düzenlenen “Tarihi ve Kültürel Mirası Koruma Proje ve Uygulamalarını Özendirme Yarışması”nda Osmangazi Belediyesi, Gazzeli Ahmet Efendi Kütüphanesi ve Kayhan Şadırvanlı Han Gençlik Merkezi projeleriyle uygulama ödülüne layık görüldü. Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, tarih şehri Bursa’yı gururlandıran ödülü İstanbul’da düzenlenen törende Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’den aldı. Bursa’da tarihi mirasın korunup yaşatılmasına yönelik birçok önemli çalışmaya imza attıklarını belirten Başkan Dündar, “Bursa’nın merkezi Osmangazi’de tarihi adım adım gün yüzüne çıkarıyoruz. Yaptığımız bir çalışma diğerini tetikliyor ve etap etap Eski Bursa’yı ortaya çıkarıyoruz. Bu çalışmalarımızın ödüle layık görülmesi bizleri mutlu ediyor, gururlandırıyor. Geçtiğimiz yıl da Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi ile Tarihi Kentler Birliği tarafından Müze Özendirme Ödülü’ne layık görülmüştük. Osmangazi’nin tarihi kimliğini korumaya ve geleceğe aktarmaya devam edeceğiz” dedi.

Osmangazi Belediyesi’nin ödüle layık görülen Kayhan Şadırvanlı Han Gençlik Merkezi ve Gazzeli Ahmet Efendi Kütüphanesi projeleri, görselleri ve teknik bilgileriyle toplantının yapıldığı salonda sergilendi.

Devam Et

Bursa

Bursa’da tarafların uzlaşması sonucu Uygur Türk’ü öğrencilere para yardımı yapıldı

Haber Giriş:

on

Bursa’daki bir davada tarafların uzlaşması sonucu belirlenen para, Bursa Uludağ Üniversitesinde (BUÜ) eğitim gören Uygur Türk’ü öğrencilerine verildi.

Başkası tarafından tehdit edilen kişi, Bursa Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulundu. Bahsi geçen suç, uzlaştırma kapsamına girdiği için dosya, uzlaştırma bürosuna gönderildi. Dosyaya uzlaştırmacı olarak Fatih Arslan atandı.

Taraflarla görüşen Arslan, mağdurun şüphelilerden taleplerini ve tarafların anlaşmaları için koşullarını dinledi. Uzlaştırmacı Arslan’ın çalışmaları sonucu mağdur önce zararın karşılanması için bir miktar para talep etti. Diğer taraf da bunu kabul ederek zararın karşılanması için 520 lira ödedi. Mağdur daha sonra bu rakamın ihtiyacı olan öğrencilere yardım olarak verilmesini istedi.

Muradiye Diyanet Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurdu’nda uzlaştırmacı Fatih Arslan ile BUÜ Türk Devletleri ve Akraba Toplulukları Uygulama ve Araştırma Merkezi (TUDAM) Müdürü Doç. Dr. Erdem Özdemir, Uygur Türkü Öğrencileri Topluluğu Başkanı Abdülkadir Abdülkerim ile bir araya gelerek parayı teslim etti.

Arslan, burada yaptığı açıklamada, adalet sisteminde yerini alan uzlaşmanın önemli bir adım olduğunu söyledi.

TUDAM Müdürü Özdemir de genellikle Türk dünyası üzerine yaptıklarını belirterek, “Uygur Türk’ü öğrencilerimizin büyük çoğunluğu bugün Çin’de yaşanan politik meselelerden dolayı aileleriyle görüşemiyorlar ve ailelerden maddi bir yardım da alamıyorlar. Bu öğrenciler, devletimizin ve milletimizin yardımlarıyla burada yaşamlarını sürdürüyorlar.” dedi.

Öğrenci Topluluğu Başkanı Abdülkerim ise yardımdan dolayı teşekkür etti.

Devam Et

Trend