#

Bursa

CHP’li Karaca sordu: Bursa’nın treni nerede?

2008 yılında konuşulmaya başlanan ve 2012 yılında temeli atılan Bursa-Ankara demiryolu hattına CHP Bursa İl Başkanı İsmet Karaca’dan eleştiri yağdı. Ankara-Sivas hızlı tren hattıyla aynı dönemde temeli atılan Bursa-Ankara tren hattında işlerin bir türlü rayına konulmadığını belirten Karaca, Ankara-Sivas hattının tamamlandığını ve 4 Eylül tarihinde deneme seferlerine başlayacağını belirtti.

Karaca; “Sivas-Ankara hattının temeli de o yıllarda atıldı. Kırıkkale, Yozgat ve Sivaslılar güle güle kullansınlar. O hatta deneme seferleri önümüzdeki hafta başlıyor. Bursalılara ise AK Parti’den masallar dinletiliyor. Merkezi yönetimden yeterli yatırım alamayan Bursa AK Parti hükümetlerinin üvey evladı mı?” diye sordu.

KARACA: HIZLI TREN DİYE BAŞLADI YÜK TRENİ OLDU

Sivas’ta hızlı tren sevincinin yaşandığı Bursa’da ise burukluk olduğunu ve tren bekleyişinin sürdüğünü söyleyen CHP Bursa İl Başkanı İsmet Karaca şunları söyledi:

“Bilecik-Yenişehir-Bursa hattının temeli 2012’de, Bursa’da Mudanya yolu Balat mevkiinde atıldı. AK Parti’nin bakanları, vekilleri 2016’da Bursalılar trene kavuşacak diye müjde üzerine müjde yağdırdı. Peki sonuç ne oldu? 2016’ya yetişmedi, 2019 geride kaldı. Hatalı seçimler nedeniyle güzergah tam 6 kez değişti, varış noktası başlangıçta öngörülmediği şekliyle Bandırma’ya uzatıldı. Finans yönetiminde başarısızlıklar yaşandı. Hızlı tren diyorlardı, yüksek standartlı tren hattına dönüştü. Taksit taksit yeni kararlar verildi. Böyle acayip proje yönetimi olur mu? İlk başta gerçekçi bir proje ortaya koyar, yola devam edersin. Bursa-Ankara hızlı tren projesi, Mühendislik bölümlerinde başarısızlık ve kötü yönetim örneği olarak okutulması gereken bir beceriksizlikler silsilesine dönüştü. Bugün itibarıyla aradan tam 9 yıl geçti, ne hat var, ne tren var. Osmaneli-Bursa bölümü için bugün 2023’ü hedef gösteriyorlar ama yeni güzergah değişikliği nedeniyle bu tarihin gecikeceği de şimdiden belli. Osmaneli-Bursa tamamlandıktan sonra ancak Bursa-Bandırma güzergahı başlayacak.”

201 kilometrelik Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattının 56 km’lik bölümünün Bursa-Yenişehir arasında, 50 kilometrelik bölümünün Yenişehir-Osmaneli arasında yapılacağını, Bursa-Bandırma hattının da 95 km olacağını hatırlatan CHP İl Başkanı Karaca sözlerini şöyle tamamladı:

“Bursa’nın demiryolu ulaşımına kavuşması konusunda AK Parti iktidarının yol açtığı gecikmeyi kamuoyunun gündeminde tutmaya devam edeceğiz. 15 milyar dolarlık ihracat potansiyeline sahip bir il, böylesine kötü yönetimlerle mağdur edilmeye devam ediliyor. Bursalılar AK Parti’ye hiç de hak etmediği kadar siyasi destek verdiler ama karşılığı hep hüsran oldu. Bugünden söz veriyoruz. Bursa’nın yüzü, CHP iktidarında gülecek.”