#

Türkiye

CİMER’e 2018 yılında 2 milyon 870 bin 879 başvuru! Şikayetlerin yüzde 93’ü elektronik ortamda

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, “CİMER’e 2018 yılında 2 milyon 870 bin 879 adet başvuru yapılmıştır. 2018 yılında başvurular 2017 yılına kıyasla yaklaşık yüzde 7,5 artmıştır. Başvurulara verilen cevap sayısı 2 milyon 959 bin 895’tir” dedi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, kamuoyunda CİMER olarak bilinen  Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezinin yeni yapılanmada Cumhurbaşkanlığı İletişim  Başkanlığı uhdesinde hizmet verdiğini anımsatarak, “Cumhurbaşkanımız Sayın Recep  Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla kurulan CİMER, vatandaş ile devlet arasındaki  iletişim köprüsünü devamlı surette açık tutarak katılımcı demokrasinin önemli bir  unsuru haline geldi.” diye konuştu.

CİMER’in “devlet-toplum ilişkisini güçlendirmek” bağlamında çok önem  verdikleri bir sistem olduğunu vurgulayan Altun, vatandaşların CİMER aracılığıyla  doğrudan bir şekilde yönetim süreçlerine katıldıklarını, eleştirilerini ve  şikayetlerini ilettiklerini kaydetti.

Altun, demokrasinin yapı taşlarından olan hak arama ve bilgi edinme  hakkının, halka yakın bir yönetim anlayışının oluşması, kamu hizmeti sunumunda  eşitlik, halkın denetimine açıklık ve hükümet uygulamalarında saydamlık  ilkelerinin vücut bulması yönünden çok önemli bir unsur olduğunu ifade ederek,  sözlerini şöyle sürdürdü:

“Gelişen bilgi iletişim teknolojileri sayesinde kadim insan  haklarından olan dilekçe hakkının kullanımını kolaylaştırmak ve daha da önemlisi  vatandaşların demokratik katılım yolu ile idare üzerinde kamuoyu denetimi  sağlamak amacıyla oluşturulan CİMER, dünya genelinde elektronik başvuru alma  sistemine geçen öncü sistemler arasındadır. CİMER, hükümetimizin çalışmaları ve  kamu idaresinin eylem ve işlemleri hakkında vatandaşların görüş ve önerilerini  alarak oluşturulacak politikalara kaynaklık etmektedir.

Aynı zamanda bu sistem, vatandaşlardan gelen geribildirimlerin  ölçülmesi ile birlikte halkla ilişkiler kavramının önemini tüm kamu teşkilatına  yaymayı amaçlamaktadır. CİMER, 2002’den bu yana halkı iktidarın merkezine taşıyan  Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatlarıyla, vatandaşlarımız  tarafından Cumhurbaşkanlığına gönderilen her türlü istek, şikayet, ihbar ve  görüş/önerileri değerlendirerek; başvurularının etkin, süratli ve doğru bir  şekilde sonuçlandırılmasını sağlamak üzere görev yapmaktadır.”

“Başvuruların yüzde 93’ü elektronik ortamda”

Vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını etkin bir şekilde  kullanmalarını sağlamak üzere oluşturulan CİMER sisteminin, yalnızca başvuruların  alınıp ilgili kuruma gönderildiği bir yönetim tarzıyla çalışmadığına işaret eden  Altun, aynı zamanda başvuruların yoğunlaştığı konular ve toplumsal anlamda özel  önem verilmesi gereken hususlar ile ilgili raporlama çalışmaları yapmak suretiyle  yetkili makamların haberdar edildiğini söyledi.

Elektronik bir kamu hizmeti olan CİMER’in bu sayede görevli kamu  personelinin performans ölçümünün yapılmasına da imkan tanıyan bir hizmet olma  özelliği taşıdığının altını çizen Altun, “Kırtasiyeciliği azaltma hedefi  doğrultusunda yola çıkan CİMER’e vatandaşlarımız tarafından yapılan başvuruların  yaklaşık yüzde 93’ü elektronik ortamda, ‘www.cimer.gov.tr’ ve e-Devlet üzerinden  yapılmakta ve bu başvurulardan yüzde 65’i ise cep telefonu üzerinden  gerçekleştirilmektedir. Bunların dışında şahsen müracaat, mektup/faks ve ALO 150  telefon hattı kanalıyla da başvurular almaktayız. CİMER’e 2018 yılında 2 milyon  870 bin 879 adet başvuru yapılmıştır. 2018 yılında başvurular 2017 yılına kıyasla  yaklaşık yüzde 7,5 artmıştır.  Başvurulara verilen cevap sayısı 2 milyon 959 bin  895’tir.” bilgisini paylaştı.

Altun, bazı başvurulara birden fazla cevap verilebildiğine değinerek,  şunları kaydetti:

“En fazla başvuru sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve  Konya’dan yapıldı. Başvuru yapanların yaklaşık yüzde 69’u erkek olup  başvuranların büyük bir çoğunluğu 27-35 yaş aralığında. Başvurulara verilen cevap  sonrasında isteyen kişiler gönüllü olarak anket çalışmasına katılabilmektedir. Bu  kapsamda 2018 yılı içerisinde ankete katılan yaklaşık 270 bin kişi, sistemin  genel değerlendirmesine olumlu yanıt vermiştir.

2019’da ise 17 Şubat itibarıyla CİMER’e başvuru sayısı 460 bine  ulaşmıştır. Bilindiği üzere 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu  uyarınca kamu kurumları; kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun  güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari  tedbirleri almak zorundadır. Bu kapsamda CİMER’e iletilen başvuruların  içerikleri, başvuru hareketleri veya başvuru sahibinin kişisel bilgileri, bu  kanundaki ilke ve prensipler gözetilerek konunun muhatabı dışında hiçbir makam  veya kurumla paylaşılmamaktadır.”

“Günlük ortalama 10 bin başvuru”

Vatandaşlar tarafından yapılan günlük ortalama 10 bin başvurunun  okunarak bu başvuruların ilgili mercilere sevk edildiğini dile getiren Altun,   “Bu sistemde kullandığımız otomasyon özelliği sayesinde başvurular bilgimiz  dahilinde ilgili kuruma direkt olarak ulaşmakta ve en kısa sürede  sonuçlandırılması için tedbirler alınmaktadır.” dedi.

Altun, Başkanlık personeli tarafından ilk değerlendirmesi yapılan  başvurunun, gereği için ilgili kuruma sevk edildiğini belirterek, başvurulara  gerekli işlemlerin ülke genelinde yaklaşık 38 bin idari birimde görevli 80 bin  kamu personeli tarafından yapıldığını bildirdi.

CİMER’e yapılan başvuruların yüzde 99’unun kurumlara sevk edildiğini  aktaran Altun, “Örneğin bir belediyenin sunmuş olduğu hizmet ile ilgili şikayet  Başkanlığımızın bilgisi dahilinde sorunun çözüm yeri olan ilgili belediyeye  iletilmektedir.  Buna karşılık bir kurum yöneticisi ile ilgili şikayet veya ihbar  başvurusu, o yöneticinin üst makamına gönderilmekte ve sistem üzerinden yapılan  maskeleme (karartma) ve sevk edilemeyecek kurumun sistem üzerinden seçimi ile  başvurunun sistem üzerinden şikayet edilen kişiye ulaşmasının önüne  geçilmektedir.” ifadelerini kullandı.

Fahrettin Altun, tüm bu sürecin denetiminin ise merkezden sağlandığını  dile getirerek, başvuru sahibinin bilgilerinin ilgisiz üçüncü şahıslara ulaşması  halinde ise adli ve idari soruşturmanın yapılması hususunda gecikmeksizin ilgili  mercilerle koordinasyon sağlandığını anlattı.

Eğitim ve bilgilendirme faaliyetleri yoğunlaştırılacak

Kimlik ve iletişim bilgileri gizlenerek yapılan ihbar başvurularında  ise söz konusu bilgilerin yalnızca konuyla ilgili inceleme soruşturma yapmakla  görevlendirilen müfettişler ile savcı ve yargı makamlarına verildiğini belirten  Altun, “Hafta sonu ve resmi tatiller dahil senenin her günü başvurunun  yapılabildiği CİMER önümüzdeki süreçte bu dinamikliğini koruyarak başta cevap  verme süresinin azaltılması ile nitelikli cevaplar verilmesi olmak üzere tüm  işlem sürecinde denetimlerini artırmayı ve bu amaçla eğitim ve bilgilendirme  faaliyetlerini yoğunlaştırmayı hedeflemektedir.” dedi.