Bursa
Hamitler Toki Anaokulu’ndan Yaratıcı eTwinning Projeleri
Osmangazi ilçesindeki Hamitler Toki Anaokulu Karıncalar sınıfı, eTwinning kapsamında iki yaratıcı projeye imza attı. “Atık Değil Oyuncak Olsun” projesi ile artık malzemelerden oyuncak üreten çocuklar, geri dönüşüm ve STEM becerilerini geliştirdiler. “Papirüs Sana Anlatacak” projesi ise kağıdın oluşumu ve yazının önemi üzerine odaklanarak çocukların okuma yazma farkındalıklarını ve çevre duyarlılıklarını artırdı. Her iki projede de uluslararası iş birliği ile geniş bir katılım sağlandı ve çocuklar aileleriyle birlikte etkinlikler yaparak kapsamlı bir öğrenme süreci yaşadılar.
Osmangazi ilçesine bağlı Hamitler Toki Anaokulu Karıncalar sınıfı, eTwinning kapsamında iki dikkat çekici projeye imza attı. “Atık Değil Oyuncak Olsun / Not a Waste, It’s a Toy” ve “Papirüs Sana Anlatacak / Papyrus Will Tell You” isimli projeler, uluslararası iş birliğiyle çocuklara yaratıcı ve eğitici deneyimler sundu.
“Atık Değil Oyuncak Olsun” Projesi
“Atık Değil Oyuncak Olsun” projesi, Eylül ayında başlayıp Şubat ayında sona erdi. Bu projede 10 Türk, 4 Yunanistan, 3 Romanya, 2 Slovenya, 2 İspanya ve 1 Polonya olmak üzere 22 ortak yer aldı ve toplam 264 öğrenci projeye katıldı. Projenin amacı, artık malzemelerden oyuncak üretmekti. Her hafta belirlenen bir atık malzeme ile çocuklar, öğretmenlerinin rehberliğinde akıl ve dikkat oyuncakları ürettiler. Bu süreçte, 21. yüzyıl becerileri, algoritmik düşünme ve STEM anlayışını benimsediler. Proje bitiminde, üretilen oyuncaklar okul bahçesinde sergilenerek yaygınlaştırıldı. Çocuklar, ürettikleri oyuncakları misafirlere anlatarak sosyal becerilerini geliştirdiler.
“Papirüs Sana Anlatacak” Projesi
“Papirüs Sana Anlatacak” projesi ise Şubat ayında başlayıp Mayıs ayında sona erdi. Projenin kurucu ülkeleri Romanya ve Türkiye olup, 8 Türk ve 2 Romanya ortağıyla gerçekleştirildi. Bu projede çocuklar, kağıdın nasıl oluştuğunu, kağıt artıklarının nasıl değerlendirilebileceğini ve yazının hayatımızdaki yerini keşfettiler. Ayrıca yazı yazmak için kağıttan başka nelerin kullanılabileceğini deneyimlediler ve sembollerin hayatımızdaki önemini keşfettiler. Proje boyunca ailelerle birlikte etkinlikler yapılarak kapsamlı bir öğrenme süreci gerçekleştirildi. Proje sonunda gerçekleştirilen “Babamla Okuyorum” etkinliği, babaları projeye dahil ederek ebeveyn-çocuk ilişkilerinde kaliteli vakit geçirilmesini sağladı.
“Papirüs Sana Anlatacak” Projesi Katılımcıları
Her iki proje de Türkiye’den çeşitli okullar ve uluslararası ortaklarla yürütüldü. Projelerde yer alan bazı ortaklar şunlardır:
- Emel Kaymak Şahin / Bursa Nermin Şankaya Anaokulu
- Gamze Özçelik / Bursa Hamitler Toki Anaokulu
- Rukiye Bulut / Bursa Yunuseli Anaokulu
- Belgin Yıldız / Bursa Mualla Türkün Anaokulu
- Gülşah Şahin Karabaş / Tekirdağ Tepe İlkokulu
- Türkan Hanedan / Antalya Büyükşehir Belediyesi Selim Kazak Anaokulu
- Esra Yaman / Atatürk Anaokulu
- Leyla Mizgin Karaca / Bursa Davut Çalışkan İlkokulu
- Cristina Oros / Romanya
- Larisa Mereu / Romanya
Projelerin Etkisi ve Sonuçları
Her iki proje de çocuklarda merak uyandıran, 21. yüzyıl düşünme ve algoritmik düşünme becerilerini teşvik eden, STEM anlayışını benimseyen ve çok zevkli bir öğrenme süreci sundu. “Atık Değil Oyuncak Olsun” projesi, çocukların geri dönüşüm ve yaratıcılık konularında bilinçlenmelerini sağlarken, “Papirüs Sana Anlatacak” projesi, çocukların okuma yazma farkındalıklarını ve çevre duyarlılıklarını artırdı. Her iki projede de öğretmenler, çocukların bu öğrenme serüvenine rehberlik etmekten büyük mutluluk duydular. Hamitler Toki Anaokulu’nun bu başarılı girişimleri, eTwinning projeleri arasında örnek çalışmalar olarak öne çıkıyor.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir Giriş