#

Giriş:

Son Güncelleme:

Bursa

OİB Başkanı’ndan çip krizi açıklaması

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Baran Çelik, pandemi sürecinde otomotiv sektörünü değerlendirdi. Pandemide ortaya çıkan çip krizine dikkat çeken Çelik, tedarik sağlanamamasının, dünyada 8 milyondan fazla aracın üretimini etkilediğini söyledi. Çelik, “Bu yılın ikinci yarısına kadar çip sorununun azalacağını ümit ederken özellikle 2021 yılının ikinci ve üçüncü çeyreğinde derinleşti” dedi.

OİB Başkanı Çelik, 2020 yılının birinci çeyreğinde karşı karşıya kalınan pandeminin, otomotiv sektöründe hedeflenen ihracatta yüzde 20 kayba yol açtığını söyledi. Nisan, mayıs, haziran aylarının, Türkiye’deki otomotiv endüstrisinin kapalı olduğu aylar olarak kayda geçtiğini belirten Çelik, “Haziran sonu tekrardan üretime başladı tesislerimiz ve 2020 yılını o ilk 3 aydaki kayıpla beraber 31 milyar dolarlık ihracatlardan 25,5 milyar dolarlık ihracatlara düşen bir seyirde kapattık. 2020 yılında 25,5 milyar dolarlık bir ihracat ile 2018 ve 2019 ihracatlarının gerisinde seviyede yüzde 20’ye yakın bir kayıpla kapatmış olduk” dedi.

‘HEDEFİMİZDEN 1 MİLYAR DOLAR GERİDE’

2021 yılında hedeflenen 30 milyar dolarlık ihracat bandına da ulaşılamayacağını kaydeden Çelik, “2021 yılının da artık son çeyreğine girdik. Maalesef yaşanan tedarik sorunları sonucunda 30 milyar dolarlık bandının yaklaşık 1 milyar dolar gerisinde bir ihracat ile ihracatın sonlanacağı gözüküyor. Bugün baktığımızda 21,3 milyar dolarlık ilk 9 ay ihracatına ulaşmış durumdayız. Bundan sonraki 3 aylık dönemde de 29 milyar dolarlık ihracata sektör olarak ulaşacağımız gözüküyor. Hedefimizden 1 milyar dolar geride” diye konuştu.

Pandemi ile birlikte ortaya çıkan çip krizine de dikkat çeken OİB Başkanı Çelik, şunları kaydetti:

“Küresel bir problemle karşı karşıyayız. Sebebi pandemi. Geçtiğimiz yıl fabrikaların duruş esnasında çip üreticilerinin otomotiv sektörüne dedike ettikleri haklarını diğer sektörlere kaydırmaları sonucu otomotiv sektörü tekrardan açıldığında siparişlerinin karşılanamaz olduğunu gördü. Tabi burada otomotiv sektörünün mükemmel çalışma felsefesi, sıfır stokla çalışma felsefesinin de etkisi oldu maalesef. Bugün baktığımızda geçtiğimiz yıl çip sorunuyla karşı karşıyaydık ama bu yıl ikinci yarısına kadar çip sorununun azalacağını ümit ederken maalesef sorun özellikle 2021 yılının ikinci ve üçüncü çeyreğinde derinleşti. Halihazırda halen bu sorunla karşı karşıyayız. Bu sorunun endüstrimize, sadece Türkiye’de ihracata etkisi nedir, diye baktığımızda 3 milyar dolardan aşağı değil. 3 milyar doların üzerinde bu yılın ihracatına etkisi olacak. Önümüzdeki yıla da sarkan bir problemle de karşı karşıyayız aslında. Önümüzdeki yıl da bu problem tam olarak çözülebilecek bir problem gibi gözükmüyor. Beklentimiz 2022 yılının ikinci yarısından itibaren bu problemin çözülmesi noktasında. Problemin çözülmesi sürekli erteleniyor maalesef. İnşallah daha fazla ertelenmez ama önümüzdeki yıla da etkisinin ihracata yoğun olacağı düşünülüyor. Dünyada 2021 yılında 8 milyondan fazla aracın üretilmesini etkiledi.”

‘DÜŞÜŞ YÜZDE 20’YE YAKIN’

Otomotiv genelinde yıl sonu hedeflerinin hiçbirinin tutmayacağını söyleyen Çelik, üretimde yüzde 20’ye yakın düşüş olacağının tahmin edildiğini belirterek, “Son 3 aydaki performans burada çok önemli. Bugüne kadar yüzde 20’ye yakın bir düşüşten bahsediliyor. Hem ihracata hem iç pazara yönelik olan otomotiv endüstrisi üreticilerinde. Nispeten ticari araç kısmı Türkiye’de şanslı olduğumuz alan olarak karşımıza çıktı. Özelikle hafif ticari ve ticari araçta çip kullanımının daha seyrek olması dolayısıyla etkilenmesi daha az oldu ama otomobil endüstrisinde, binek otomobil endüstrisinde etkilenme yüzde 30’lar seviyesinin üzerinde. Ticari araç bu toplam etkilenmeyi dengeledi bir miktar” diye konuştu.

OİB Başkanı Çelik, 18 Ekim’deki ‘Otomobilin Geleceği Tasarım Yarışması’ hakkında da bilgi vererek, “Biz 10 yıl önce bu yarışmaya başladığımızdan beri 400’den fazla projeyi ödüllendirdik. Bu 400’den fazla projeyle birebir ilgilendik. 100’den fazla projeye hem maddi hem de manevi yani mentorluk ve koçluk anlamında destek verdik. Toplamda 10 milyon TL’den fazla maddi desteğimiz oldu. İTÜ ARI Teknokent’te yaptığımız ortaklık sonucunda bu projelere maddi desteğin yanında projelerin gelişmesi için kuluçka merkezi olarak İTÜ ARI Teknokent’i kullanıyoruz. Toplamda 100 milyon TL’den fazla değerlemeye ulaştı bu projeler. Birçok patent aldı. Bu projelerin girişimcilerini yurt dışına hem staj hem de üniversitelerde yüksek lisans, master, doktora programlarında yer almaları için bütçelerini temin ediyoruz. Aynı zamanda referans mektuplarını veriyoruz. 10 yıldır Türkiye’nin otomotiv endüstrisinin dünyadaki dönüşümünden geri kalmaması için elimizden geleni bu proje vasıtasıyla gerçekleştiriyoruz” dedi.

Bursa

Bursa’da çakar lamba kullanan sürücüye ceza

Haber Giriş:

on

Bursa’nın İnegöl ilçesinde Emniyet Müdürlüğü ekiplerince fark edilerek durdurulan aracın sürücüsüne ceza yağdı.

Yeni Mahalle Uludağ Caddesi üzerinde devriye gezen polis ekipleri, bir aracın önünde çakar olduğunu fark etti. Polis ekipleri aracı durdurarak inceledi.

Yapılan incelemede kanuna aykırı olan çakar lamba olduğu tespit edildi. Sürücü Mehmet Ü.’ye çakar lamba kullandığı için bin 339 TL cezai işlem uygulandı ve çakar lamba söktürüldü.

Devam Et

Bursa

Bursa’da motosiklet sürücüsü kazada ağır yaralandı

Haber Giriş:

on

Bursa’da motosikletiyle kaza yapıp yaralanan sürücüye ilk müdahaleyi yoldan geçen vatandaşlar yaptı. Ağır yaralanan sürücü ambulansla hastaneye kaldırıldı.

Bursa Gemlik’in Kurtul Mahallesi’nde, motosikletiyle hareket halindeyken direksiyon hakimiyetini kaybeden sürücü, motorundan düşerek kafasını asfalta çarptı. Sürücünün kanlar içerisinde kaldığını gören vatandaşlar hemen ilk müdahaleyi yaptı.

Kazada ağır yaralanan sürücü olay yerine gelen ambulansla hastaneye kaldırılırken durumunun ciddiyetini koruduğu öğrenildi.

Devam Et

Bursa

“Bursa’yı tarihiyle ayağa kaldırma devam ediyoruz”

Haber Giriş:

on

Bursa’nın UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan en önemli alanlarından biri olan, Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ni çevreleyen beton yığınlarından biri daha ortadan kaldırıldı.

Saniyeler içinde çöken binanın yıkımını izleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Biz sadece hanlar bölgesinin siluetini bozan kötü binaları ortadan kaldırmıyoruz. Aynı zamanda binaların ne kadar çürük olduğu görülüyor. Çok sağlıklı bir kentsel dönüşüm yaptığımız da ortada” dedi.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nce hazırlanan, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından da desteklenen Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi Çarşıbaşı Kentsel Tasarım Projesi’nde yıkım çalışmaları hızla devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Ağustos ayında Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un da katıldığı törenle Kızılay binasının yıkımıyla başlayan süreç, Merkez Bankası binası, Pirinç Han’ın arkasındaki türbenin etrafını saran 15 dükkân, iç kısımdaki 4 bina ve ana cadde üzerindeki 2 binanın yıkımıyla devam etti. Daha önce Cemal Nadir Caddesi üzerinden görülmeyen Ulu Cami ve hanlar, yıkımların ardından tüm ihtişamıyla ortayla çıkarken, caddeye cepheli 240 metrekare taban alanlı 7 katlı bir bina daha yıkıldı. İş makinesinin birkaç dokunuşuyla toz bulutu eşliğinde bina yerle bir olurken, bugüne kadar 28 binanın yıkımıyla yaklaşık 3500 metrekare alan ortaya çıkmış oldu.

Tarih gün yüzüne çıkıyor

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da kentin tarihi siluetini ortaya çıkaracak proje kapsamında yapılan son yıkımı yerinde izledi. Bursa’da tarihi gün yüzüne çıkarma çalışmalarının devam ettiğini ifade eden Başkan Aktaş, “Osmanlının çınarı Bursa tarihi değerleriyle tekrar ayağa kalkıyor. Hanlar bölgesi 14. Yüzyılda başlanıp, 16. Yüzyılda mütekamil hale gelen için han, bedesten çarşı, Uucami ve camiler, alışveriş mekanları, türbe ve okullarıyla 480 dönümlük alanda yaşanılası bir alandır. Bursa’nın Osmanlı’nın kurulduğu, eski şehir diye tabir ettiğimiz bu alanı ihya çalışmaları, hızlı bir şekilde devam ediyor. Daha önce duyurduğumuz proje gereği, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un destekleriyle bir taraftan kamulaştırma çalışmaları devam ederken, normal hayat akamete uğramadan yıkımları gerçekleştiriyoruz. Emeği geçen herkese çok teşekkür ederim” dedi.

Kızılay, İş-Kur ve Merkez Bankası Binasının yıkımıyla başlayan sürecin hızla devam ettiğini kaydeden Başkan Aktaş, “Şimdi artık kamulaştırdığımız kişilere ait binalarla devam ediyoruz. Ekipler bu hafta 5 katlı ve 7 katlı 2 binayı daha yıktılar. Diğer yıkımlar da kısa sürede gerçekleşecek. Biz sadece hanlar bölgesinin siluetini bozan kötü binaları ortaya çıkarmadık. İnanın insanlara çok büyük iyilik yaptığımızı düşünüyorum. Yıkım esnasını görmüş olsalar, birkaç kolona dokunulduğunda binaların bir peynir kalıbı gibi nasıl yıkıldığını anlayacaklar. Bizden binaları, kat kat yıkalım gibi bir talepte bulunulmuştu. Ancak binanın birkaç köşesine ellediğinizde binaların yerle bir olduğunu görüyoruz. Bitişik nizam binalar olmasa, ufak bir depremde ayakta kalması mümkün değil. Çok sağlıklı bir kentsel dönüşüm yaptığımız ortadadır” dedi.

Bugüne kadar 28 bina yıkarak 3 bin 600 metrekarelik bir alan ortaya çıkardıklarını vurgulayan Başkan Aktaş, “Ulucami’ye kadar alanı komple ortaya çıkarmış olacağız. Modern, gelişen, sanayileşen bir Bursa var. Ama Osmanlı’ya başkentlik etmiş Bursa’yı tarihiyle de ayağa kaldırma devam ediyoruz” diye konuştu.

Devam Et

Trend