#

Giriş:

Son Güncelleme:

Eğitim

ÖSYM Başkanı’ndan YKS açıklaması

ÖSYM Başkanı Halis Aygün, YKS’ye girecek adaylara ilişkin corona virüs önlemleri açıklamasında bulundu. Aygün, isteyen adayın, maske, siperlik ve dezenfektanı ile sınava girebileceğini belirtti.

Ayrıca, “Covid-19 şüpheli, tanılı veya temaslı adayların, durumlarını sınavdan önce ÖSYM’ye iletmeleri gerekiyor” açıklamasında bulunan Aygün, sözlerine şunları da ekledi:

“YKS’de Kovid-19 durumu olan adaylar tüm sınav merkezlerinde hazırlanan yedek binalarda ayrı salonlarda sınava alınacak. ÖSYM Başkanı Aygün, YKS adaylarının ailerine, çocuklarını bıraktıktan sonra okul bahçesinde ve girişinde beklememeleri çağısında bulundu”

Eğitim

Üniversitelerde hibrit eğitim dönemi

Haber Giriş:

on

Yüz yüze eğitim ve online eğitim modellerinin birlikte uygulandığı ‘hibrit – karma eğitim’ üniversitelerde uygulanmaya başladı. Yeni modelin öğrenciler üzerindeki etkisi hakkında konuşan İKÜ Yabancı Diller Bölüm Başkanı Dr. Sinan Bataklar, “Karma model, öğrencilerin motivasyonunu oldukça arttırdı. Sınırlı imkanlarla da olsa kampüse gelmek onları mutlu etti. Derslerin kayıt altına alınması ise kaygıyı ve stresi azaltıyor” dedi.

Koronavirüs pandemisi gölgesinde yeni akademik yıla başlayan üniversitelerden bazıları hibrit eğitim de denen online eğitim ve yüz yüze eğitim modelinin birlikte uygulandığı karma eğitim modelini kullanmaya başladı. İstanbul Kültür Üniversitesi’nde (İKÜ) ‘Blended Learning (Karma Eğitim)’ adıyla uygulanmaya başlanan modelle isteyen öğrenciler sınıf ortamında isteyenler ise online olarak derslerine devam ediyor.

SINIFLAR CANLI YAYIN İÇİN YENİDEN DÜZENLENDİ

Öğrencilere hem yüz yüze öğrenme ortamında bulunma hem de diledikleri yerde ve zamanda çalışabilme olanağı sunan model hakkında konuşan İKÜ Yabancı Diller Bölümü Bölüm Başkanı Dr. Sinan Bataklar, “Dil eğitimi kendi bağlamı gereğinde etkileşimle öğrenilen ve mümkün olduğu kadar fazla temas gerektiren bir alan. Hibrit eğitim için kullandığımız bir platform var. CATS isimli platformumuzda ödev paylaşımından, sohbetlere, ölçme ve değerlendirmeye kadar birçok bileşen kullanıyoruz. Dosya paylaşımları yapıyoruz. Eğitime katılan bütün öğrencilerimizin aldığı dersleri, buraya gelemeyen veya gelmemeyi tercih eden öğrencilerimize canlı yayınla aktarıyoruz. Buradaki bütün sınıflar da canlı yayın için yeniden düzenlendi. Kullandığımız platform vasıtasıyla öğrencilerimize mümkün olduğu kadar yüz yüze eğitimin ortamını sağlamaya çalışıyoruz” diye konuştu.

EĞİTİM KAYNAKLARINA KOLAY ULAŞABİLME İMKANI SAĞLIYOR

Canlı yayınla gerçekleşen derslerin kayıt altına alındığını ve geçmişe dönük kaynaklara kolay bir şekilde ulaşılabildiğini dile getiren Dr. Bataklar, “Bizim bir seviyemizde 800 saate yakın eğitim alan öğrencilerimiz var. Hazırlık sınıfını bitirdikten sonraki 4 yıl boyunca öğrenci geri dönüp baktığında o eğitimlerin tekrar üzerinden geçebilir, izleyebilir, kaynaklara ulaşabilir. Burada kayıt altına alınmış derslere her an erişim sağlayabiliyorlar. Öğrencilerimiz bazen yüz yüze soramadığı soruları diğer iletişim kanallarıyla daha rahat sorabiliyor” dedi.

KAYGI VE STRESİ AZALTIYOR

Dil eğitiminin etkileşimden ibaret olduğunu ve yüz yüze eğitimin kazanımlarını, içinde bulunulan şartlara göre, en iyi şekilde öğrencilere aktarmaya çalıştıklarını vurgulayan Bataklar, “Öğrencilerimiz dersi kaçırmaları durumunda dersi istedikleri zaman dönüp izleyebiliyorlar. Bu birçok noktada kaygıyı ve stresi azaltıyor. Hibrit modelin bir avantajı da öğrencilerin motivasyonunu oldukça arttırmış olması. Çoğu hibrit modelle eğitimi tercih ediyor çünkü buradaki kampüs ortamını yaşamak istiyorlar. Kendi aralarındaki iletişimlerini, sosyal mesafeyi koruyarak kuruyorlar. Öğrencilerimiz artık 21’inci yüzyılın tüm yetkinliklerine sahip. Her şeye çok hızlı biçimde adapte oluyorlar. Bu noktada bizim de kullandığımız platformun net çizgilerin olması onları da rahatlattı.” şeklinde konuştu.

İNTERAKTİF UYGULAMALARLA DERSLER DAHA EĞLENCELİ HALE GETİRİLDİ

Üniversite olarak uygulamaya başladıkları karma eğitimin, uzaktan eğitim için kullanılan İKÜ CATS sistemine entegrasyonu hakkında bilgi veren İKÜ Yazılım Geliştirme ve İnovasyon Müdürü Ahmet Gökhan Uluçay, “CATS, üniversitemizin kurumsal uzaktan eğitim portalı. Yaklaşık 11 yıllık bir geçmişimiz var. MIT, Stanford gibi üniversitelerin kullandığı açık kaynak kodu Sakai’yi uygulayarak geliştirdiğimiz uzaktan öğretim sistemimiz CATS pandemi süreci ile birlikte dönüştü ve şu anda versiyon 3’ü devreye aldık. Toplam beş bin ders kaydıyla öğrencilerimizin yüzde 90’ına ulaştık. Yeni akademik yılla birlikte ise mevcut sistemi daha ileri taşıdık. Interaktif içerik oluşturma araçlarını geliştirdik. Sanal sınıf sistemini kendi kaynaklarımız ve kontrolümüz altında sisteme entegre ettik. Bu kapsamda derslerde şeffaf ölçme ve değerlendirme imkânı sunan rubric entegrasyonu, ders içi sosyal etkileşimi sağlayan chat, mesaj panelimiz ve öğrenci-akademisyen profili sayfalarımızla mobil entegrasyonu en üst seviyeye çıkardık. Akademisyenlerimizle ortak yürüttüğümüz çalışmalarla birlikte yaklaşık 90 interaktif uygulama ile ders içeriklerini eğlenceli, interaktif ve raporlanabilir duruma getirdik.” diye konuştu.

Devam Et

Eğitim

YÖK 2020 Üstün Başarı Ödülleri sahiplerini buldu

Haber Giriş:

on

Üniversitelerdeki bilimsel araştırma ile gerçekleştirilen çalışma, proje, tez ve topluma hizmet faaliyetlerini teşvik etmek amacıyla Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından 2017-2018 eğitim-öğretim yılında ilk kez hayata geçirilen ve bu yıl dördüncüsü verilen “YÖK Üstün Başarı Ödülleri” sahiplerini buldu.

Ödüller, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi Beştepe Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen “2020-2021 Yükseköğretim Akademik Yılı Açılış Töreni”nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, bireysel ve kurumsal olmak üzere iki kategoride verildi.

“Bireysel Ödüller” kapsamında, “Yılın Doktora Tez” ödüllerini almaya hak kazanan akademisyenler, “hoca-talebe ilişkisine” dikkati çekmek, bu konuya önem verildiğini göstermek amacıyla, “danışman hocalarıyla” birlikte ödüllendirildi.

“Bireysel Ödül” kategorilerinde, Sosyal ve Beşeri Bilimler kategorisinde; “Suriye ve Filistin’de Rus Mevcudiyeti ve Osmanlı Siyaseti (1847-1914)” konusunda yaptıkları doktora teziyle Dr. Öğr. Üyesi Melikşah Arslan ve tez danışmanı Doç. Dr. Saime Selenga Gökgöz ödül almaya hak kazandı.

Fen ve Mühendislik Bilimleri kategorisinde; “Biyoalgılamaya Yönelik Elektrokimyasal Sensörlerin Geliştirilmesi” konusunda yaptıkları doktora teziyle Dr. Öğr. Üyesi Ece Ekşin ve tez danışmanı Prof. Dr. Kadriye Arzum Erdem Gürsan ödül aldı.

Sağlık Bilimleri Kategorisinde; “Dermal Yolla Uygulanan Flurbiprofen Nanosüspansiyonlarının Geliştirilmesi ve In Vitro-In Vivo Değerlendirilmesi” konusunda yaptıkları doktora teziyle Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur Oktay ve tez danışmanı Prof. Dr. Fatma Nevin Çelebi ödül almaya hak kazandı.

Ödül kazanan doktora öğrencisi ve danışman hocalarına ödülleri, Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından takdim edildi.

“Kurumsal Ödül” kategorilerinde: Yerel Kalkınmaya Katkı Ödülü, “Kırsalda Gezici Hayvan Sağlığı, Poliklinik ve Eğitim Hizmetlerinin Sağlanması” başlıklı başvurusu ile Atatürk Üniversitesine; Üniversite-Sanayi İşbirliği Ödülü, “BOSIET ve FOET Eğitimlerinin OPITO Akreditasyonlu ve Sertifikalı Olarak Yerlileştirilmesi” başlıklı başvurusu ile İstanbul Teknik Üniversitesine; Uluslararası İşbirliği Ödülü ise “Sürdürülebilir Tarım ve Gıda Üretimi Yüksek Eğitim ve Öğretiminde Küresel Kapasite Geliştirme Projesi” başlıklı projesi ile Ankara Üniversitesine verildi.

Kurumsal Ödüller, ödül almaya hak kazan üniversitelerin rektörlerine Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından takdim edildi.

Takdim sırasında YÖK Başkanı Yekta Saraç da Cumhurbaşkanı Erdoğan’a eşlik etti.

Devam Et

Eğitim

Yeni dönemde üniversiteler böyle açılacak

Haber Giriş:

on

YÖK’ten üniversite kampüslerinde uygulanacak Covid-19 tedbirlerine ilişkin bir kılavuz yayımlandı. Buna göre; kapalı alanda bulunan herkes sürekli maske takacak, ortak alanlar klima kullanılmadan sıkça havalandırılacak. Derslikler 4 metrekareye 1 kişi düşecek şekilde düzenlenecek ve kişiler arası en az 1 metre mesafe olacak.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) üniversitelerde alınacak koronavirüs tedbirlerine yönelik hijyen kriterlerini belirledi.

Kılavuza göre, eğitim ve öğretim süreçlerinde, salgının bölgesel ve yerel seyrine göre farklı programlar için yapılacak uygulamalarda yetki üniversitelerin ilgili kurullarında olacak.

VAKA VE TEMASLI DURUMUNDA NE YAPILACAK?

Kılavuzda üniversite yerleşkeleri içerisinde pozitif vaka saptanması durumunda “temaslılar” ve “yakın temaslıların” tespit edilerek ilgili sağlık birimlerinin bilgilendirilmesi gerektiğinin altı çizildi. Yakın temaslıların hemen izole edilmesi bilgisine yer verildi.​

MASKE KULLANILACAK, ORTAMLAR SIKÇA HAVALANDIRILACAK

Kapalı alanlarda bulunan herkesin sürekli maske kullanımı sağlanmalıdır. Birlikte yapılan aktivitelerde yakın mesafede olunması gerekli ise maskeye ilaveten ayrıca yüz siperliği de kullanılmalıdır. Ortak kullanılan mekanlarda mümkün olduğunca klima veya vantilatör kullanılmamalı, ortamlar sıkça havalandırılmalıdır.

KİŞİSEL HİJYEN VE ORTAK KULLANILAN ALETLERİN DEZENFEKSİYONU

Kampüse gidiş ve gelişlerde faydalanılan toplu taşıma veya servis araçlarında mutlaka maske takılacak.

Mikroskop, bilgisayar ve T-cetveli gibi ortak kullanılan aletler, kullanım bittikten hemen sonra zarflı virüslere etkili, materyal uyumu olan dezenfektanlar ile temizlenecek ve temiz olarak saklanacak.

Öğrencilere ve tüm personele yönelik, bilgisayar, laboratuvar cihazları, telefon ve masa benzeri ortak kullanımı zorunlu cihazları kullanmadan önce ve sonra dezenfekte etmeleri gerektiğini hatırlatıcı afişler hazırlanarak uygun yerlere asılacak.

DERSLİKLERDE 4 METREKAREYE 1 KİŞİ ÖNERİSİ

Kampüs içerisindeki derslik, kütüphane, laboratuvar, yemekhane, spor tesisleri gibi ortak kullanım alanları periyodik olarak temizlenecek, ortak kullanılan alanlarda kişi sayısı azaltılacak.

Dersliklerde 4 metrekareye 1 kişi düşecek şekilde sınıf ve dersliklerin kapasitesinin belirlenecek, oturma düzeninde kişiler arası en az 1 metre mesafe korunacak.

Derslik girişinde o dersliğin maksimum öğrenci kapasitesini belirten bilgileri içeren görsel materyallere yer verilmeli, oturma düzeni ve mesafeleri de önceden ayarlanmış olmalı.

Kılavuzda ayrıca “Dersin niteliğine göre öğrencilerin yüksek sesle konuşma, şarkı söyleme gibi faaliyetlerinin de olduğu durumlarda fiziki mesafe düzenlemesinin en az 1,5-2 metre olacak şekilde uygulanması daha uygun olacaktır. Damlacık oluşturması nedeniyle şarkı söyleme koro çalışması, tiyatro provaları gibi yüksek sesle yapılan aktiviteler için küçük derslikler ve sınıflar yerine büyük salonlar tercih edilmelidir” şeklinde tavsiyelerde de bulunuldu.

Devam Et

Trend