#

Giriş:

Son Güncelleme:

Teknoloji

Overwatch Workshop’ta kendi oyununuzu nasıl yapabilirsiniz?

Overwatch’a eklenen yeni Workshop özelliği ile kendi oyununuzu kodlamaya ne dersiniz? Bu özellik aracılığıyla Overwatch’ın standart oyun modlarının üzerine kendi kodlarınızı ekleyebilecek ve özel kurallar (Rules) koyarak oyunun nasıl oynanacağını şekillendirebileceksiniz. Overwatch Workshop’ta kendi oyununuzu nasıl yapabilirsiniz? detaylar yazımızda.

Overwatch’a eklenen yeni Workshop özelliği ile kendi oyununuzu kodlamaya ne dersiniz? Bu özellik aracılığıyla Overwatch’ın standart oyun modlarının üzerine kendi kodlarınızı ekleyebilecek ve özel kurallar (Rules) koyarak oyunun nasıl oynanacağını şekillendirebileceksiniz. Overwatch Workshop’ta kendi oyununuzu nasıl yapabilirsiniz? detaylar yazımızda.

Belirleyeceğiniz kurallarla karakterlerin farklı şekillerde hareket etmesini sağlayabilir, yeteneklerini değiştirebilir, oyuncuların hangi koşullarda zarar alacağını ya da iyileştirilebileceğini belirleyebilir ya da belirli durumlarda özel yazılar çıkmasını sağlayabilirsiniz. Workshop aracılığıyla oluşturduğunuz size özel oyununuz, Custom Game Browser (Özel Oyun Tarayıcısı) üzerinden daima ulaşılabilir olacak.

Ana Özellikler: 

Overwatch’a kendi kodlarınızı girerek kişiselleştirilmiş oyun modları oluşturabilme
Geliştirdiğiniz oyun modunu menülerde kaybolmadan direkt veya link olarak arkadaşlarınızla paylaşabilme
Workshop Inspector (Workshop Denetleyicisi) aracılığıyla sorunlu kodları tespit edip ayıklayabilme
Workshop özelliğine PC ve konsol üzerinden erişebilme

Workshop’a an itibariyle tüm oyunculara açık olan test sunucusunda (Public Test Server) PC üzerinden erişilebilir durumda.

Bunun için Play > Game Browser> Create > Settings > Workshop adımlarını izlemeniz yeterli.

Geliştiriciler bu yeni özelliğin yapabilecekleri konusunda bir fikir verebilmek adına Workshop aracılığıyla oluşturulmuş iki oyun modunu erişime açıyorlar.

Bunlar:
Molten Floor (Eriyen Zemin): Sakın yere basmayın zira kızgın lavlarla kaplı

Mirrored Deathmatch (FFA – İkizine Karşı): Oyuncular bir it dalaşında (deathmatch) oynadıkları karakterlerin aynılarına karşı mücadele ediyorlar. Dakikada bir kahramanlar değişiyor ve en fazla düşman indiren kazanıyor.

Yorum için tıkla

You must be logged in to post a comment Login

Yorum yazın

Haberin Devamı

Bursa

Uzaktan eğitimi “sanal gerçeklik” boyutuna taşıdı

Haber Giriş:

on

Bursa Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde geliştirilen akıllı telefon uygulaması, öğretmen ve öğrencilerinin sanal gerçeklik gözlükleriyle aynı ortamda etkileşim kurarak eğitim yapabilmesini sağlıyor.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) 20 ilde belirlenen 36 meslek lisesinden biri olan okulda, yerli ve milli altyapıya sahip olacak Ar-Ge merkezinde bilişim teknolojileri öğretmeni Müjdehan Örs Filiz tarafından tasarlanan “Giyilebilir 7/24 Eğitim Projesi” ile uzaktan eğitimde verimin artırılması amaçlanıyor.

Proje kapsamında geliştirilen yazılım akıllı telefonlara yüklendikten sonra internet üzerinden sanal gerçeklik gözlüğüyle öğretmen ve öğrenciler birbirleriyle bağlantı kuruyor.

Laboratuvar, coğrafi konumlar, uzay gibi modellemesi ve çizimi yapılmış herhangi bir alanda evlerinden bağlantı kuran öğrenciler, öğretmenleriyle aynı ortamda etkileşime geçerek ders yapma imkanına sahip oluyor.

Deney aşamasında olan uygulama şimdilik öğretmenin, öğrencilerine kod göndermesiyle telefonlara yüklenerek kullanılabiliyor.

Projesi için patent başvurusunda da bulunan Müjdehan Örs Filiz, sistemin detaylarını  anlattı.

Mesleki eğitime katma değer kazandırabilmek için çalıştıklarını belirten Filiz, projesinin uzaktan eğitimin dijital gerçeklikte yapılabilmesine yönelik olduğunu söyledi.

Canlı derste birçok konunun öğretilebildiğini ancak üç boyutlu ürünler gibi konuların tam anlamıyla aktarılamadığını belirten Filiz, şöyle devam etti:

“Mesela köşegen ya da sinüs eğrisi, bunları öğrencilere anlatabilmek için üç boyutlu sistemleri kullanmak gerekiyor. Şu anda kullanılan sistemler, tek yönlü, çift yönlü değil. Aynı anda öğrenciyi ve öğretmeni aynı yere getirmiyor. Pandemi nedeniyle öğretmen ve öğrenciler canlı yayındalar ama etkileşimleri oldukça az. Projemizde, öğrenci ve öğretmeni sanal gerçeklik ögeleriyle aynı yerde bir araya getiriyoruz. Çalışmalarımız öğretmen ve öğrencinin senkronize bir şekilde üç boyutlu ögeyi aynı anda tutup kullanabilmesi yönünde. Böylelikle etkileşimin artmasını sağlıyoruz. Aynı zamanda dezavantajlı kesimin eğitime ulaşabilmesi için büyük bir atılım olan proje, yaşı büyük, eğitim hakkını kaybetmiş insanların her an her yerden eğitim alabilmesini sağlamak açısından da çok önemli.”

– “Öğrenci, öğretmeniyle aynı ortamda gezerek soru sorabilecek”

Bilim insanlarına danışarak hareket ettiklerine değinen Filiz, projeye birçok yerden destek geldiğini belirtti.

Filiz, “Microsoft Türkiye Yazılım Geliştirme Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Cavit Yantaç bize büyük destek oldu, kinect cihazını kullanmamızı sağladı. Böylelikle bütün vücut hatlarımızın sanal gerçeklikte olmasını sağladık.” bilgisini paylaştı.

Tarih derslerinde, savaş alanının modellemesi yapılarak öğrencilerin ve öğretmenin sanal gerçeklik gözlükleriyle dahil olabileceğini aktaran Filiz, bu sayede öğretilen konunun daha kalıcı hale gelebileceğine dikkati çekti.

Sistemin telefonlara indirilip sanal gerçeklik gözlükleriyle kullanılabildiği bilgisini veren Filiz, “Sisteme giriş yapanlar birbirlerini görebiliyor. Aynı anda 20 öğrenci bizim çalışmamızda aynı ortama girebiliyor. Sistemde öğrencilere iki boyutlu çizdiğimiz şeyleri onlara daha iyi göstermeyi amaçlıyoruz. Mesela tarih ve coğrafya dersinin bir araya gelebildiği ortamlar olacak. Öğrenci, öğretmeniyle senkronize bir şekilde aynı ortamda gezerek sorularını da sorarak dersi öğrenmiş olacak.” diye konuştu.

– “Uzaktan eğitimin yoğun olduğu bugünlerde karşılığını bulan bir değeri var”

Okul müdürü Metin Sezer de lisenin, otomotiv sektöründe Ar-Ge, tasarım ve yenilik merkezi olma yolunda ilerlediğini aktardı.

Ar-Ge merkezlerini yüksek teknolojiyle donatıp toplumun ihtiyacını karşılayacak çalışmalar gerçekleştirmek istediklerini anlatan Sezer, şunları kaydetti:

“Çalışmalarımız, Milli Eğitim Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı ve Bursa Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği tarafından da destekleniyor. Bu konuda üretilen projelerimizin marka ve patentleri alınıyor. Ar-Ge merkezimizde yapılan çalışmalar, sadece kendi okul öğrencilerimizin değil, çevre okullardaki çocuklarımızın da eğitim alabildiği, çalışma yapabildiği, proje fikirlerini geliştirip destek bulabildiği merkezler olmaktadır. Hedefimiz milli teknoloji ve güçlü sanayi.

Projelerimizi Milli Eğitim Bakanlığı desteklemeye değer buldu. Giyilebilir eğitim projemiz bunlardan biri ve çok önemsediğimiz bir proje. Tam da zamanın ihtiyacına uygun, uzaktan eğitimin yoğun olduğu bugünlerde karşılığını bulan bir değeri var. Artık çocuklarımız, ekran karşısında bire bir izlemek yerine güçlendirilmiş sanal gerçeklikle olayı yaşar vaziyette uygulamalı eğitimleri alırken de cisimlerin sertliğini, ısısını hissedebilecek seviyede bir meslek eğitimi, bir tarih eğitimini öğrenmiş olacak. Projeyi geliştirme adına da çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

Devam Et

Dünya

Mars’a insan gidecek tarih açıklandı!

Haber Giriş:

on

ABD’li girişimci ve SpaceX’in sahibi Elon Musk, Mars’a insan göndereceği merak edilen tarihi açıklayarak, “Muhtemelen 6 yıl içinde olacak” dedi.

Merkezi ABD’nin Kaliforniya eyaletindeki Hawthorne şehrinde bulunan SpaceX’in sahibi Elon Musk, merakla beklenen Mars’a insan gönderileceği tarihi açıkladı.

Almanya’nın başkenti Berlin’deki ‘Axel Springer Ödülleri’nde görüntülü konuşan Musk, “Muhtemelen 6 yıl içinde olacak. Şanslıysak belki 4 yıl sonra” dedi.

Mask, iki yıl içinde Mars’a ekipsiz bir gemi gönderilmesinin planlandığını da söyledi.

Musk’ın sahibi olduğu SpaceX tarafından üretilen Crew Dragon kapsülü test görevine başlamıştı.

Geçtiğimiz günlerde Crew Dragon kapsülü ile NASA’dan Michael Hopkins, Victor Glover ve Shannon Walker ile Japonya Havacılık ve Uzay Araştırma Ajansı’ndan (JAXA) Soichi Noguchi’yi uzay istasyonuna gönderilmişti.

Devam Et

Teknoloji

WhatsApp yanlış mesaj göndermeyi tarihe gömecek özelliğini yayınladı! İşte adım adım yapmanız gerekenler

Haber Giriş:

on

WhatsApp, her sohbet penceresi için ayrı bir duvar kağıdı belirlenmesine imkan sağlayan ‘özel duvar kağıdı’ özelliğini kullanıma sundu.

Sosyal medya devi Facebook’un bünyesinde bulunan popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp kullanıma sunduğu yeni özelliği ile gündemde.

Her sohbet penceresi için ayrı bir duvar kağıdı belirlenmesine imkan sağlayan ‘özel duvar kağıdı özelliğini’ kullanıma sunan platform yanlış mesaj gönderilmesinin önüne geçmeyi hedefliyor.

Başka bir deyişle güncelleme sonrası isteğe bağlı olarak tüm sohbetlere ayrı duvar kağıtları belirlenebilecek. Bu sayede hangi sohbet penceresinde olduğumuzu daha kolay bir şekilde ayırt edebileceğiz.

WHATSAPP’A SOHBETE ÖZEL DUVAR KAĞIDI NASIL AYARLANIR?

Peki bu özelliği nasıl aktif hale getireceksiniz? İşte ‘özel duvar kağıdı’ özelliğini ayarlamak için adım adım yapmanız gerekenler…

1: Bir sohbet penceresi açın.

2: Bu ekranın sağ üstte kısmında bulunan üç nokta simgesine dokunun.

3: Açılan menüden ‘Duvar Kağıdı’ seçeneğine dokunun.

4: Karşınıza gelen ekranda ‘Değiştir’ seçeneğine dokunun.

5: Parlak, Koyu, Düz Renkler ya da Fotoğraflarım’dan birini seçin.

6: Açılan galeriden istediğiniz duvar kağıdını seçin.

7: ‘Duvar Kağıdını Ayarla’ya dokunun

8: ‘Bu sohbet için’ seçeneğini işaretleyip ‘Tamam’a dokunun.       

Devam Et

Trend