#

Giriş:

Son Güncelleme:

Magazin

Semiha Yankı’ya 5 yıl hapis istemiyle dava açıldı

İzmir’in Çeşme ilçesinde darbedilip, hakarete uğradığını iddia eden trans şarkıcı Anıl Şişman’ın suç duyurusu ile hazırlanan iddianamede, şarkıcı Semiha Yankı (63) hakkında ‘hakaret’, ‘tehdit’ ve ‘basit yaralama’ suçlarından 5 yıl hapis cezası istendi.

‘Anıl Petek’ adıyla tanınan trans şarkıcı Anıl Şişman, 22 Nisan’da, şarkıcı Semiha Yankı tarafından darbedilip, hakarete uğradığını ileri sürerek, avukatı Esra Ünlü Polat aracılığıyla savcılığa suç duyurusunda bulundu. Yankı da kendisini yaraladığı ve hakaret ettiği gerekçesiyle Anıl Şişman hakkında suç duyurusunda bulundu.

Soruşturmasını tamamlayan Çeşme Cumhuriyet Başsavcılığı, Semiha Yankı hakkında ‘hakaret’, ‘tehdit’ ve ‘basit yaralama’ suçlarından 5 yıl hapis; Anıl Şişman için ise ‘basit yaralama’ suçundan 1 yıla kadar istemiyle iddianame hazırladı. İddianame, Çeşme 1’inci Asliye Ceza Mahkemesi tarafından kabul edildi.

‘SENİ BURADA YAŞATMAM, DEDİ’

İddianame, Anıl Şişman ve Semiha Yankı’nın savunmalarına yer verildi. Şişman’ın 10 yıldır tanıdığı Yankı ile aralarının son zamanlarda bozuk olduğuna, konuşmadıklarını söylediğine dikkat çekildi. Yankı’nın olay günü cinsel kimliği nedeniyle tehdit ve hakaretlerde bulunduğunu da ileri süren Şişman’ın ifadesinde şunları söylediği belirtildi:

“Olay günü Çeşme PTT önünde yürürken Semiha Yankı kullandığı arabayı durdurup, bana hitaben ‘Sen bir dakika buraya gelsene’ diyerek küfretti. Bunun üzerine ‘Abla, saçmalama böyle bir şey yok. Sen neden bahsediyorsun’ diyerek elini öpmek için arabaya doğru yaklaştım. Yaklaşınca Semiha Yankı sol gözüme doğru tokat attı. Saçımdan tutup, beni aracın içine çekmeye çalıştı. Kendimi kurtarmak için geriye çekildiğim sırada tişörtüm yırtıldı. Bana yine küfürler edip ‘Ben Semiha Yankı’yım, seni burada yaşatmam’ dedi. Kendisinden şikayetçiyim.”

‘GÖĞSÜMDEN YARALANDIM’

Semiha Yankı’nın da iddianamede yer alan savcılık ifadesinde Anıl Şişman ile aralarının bozuk olduğunu belirterek, kendisini 8 senedir tanıdığını söylediği aktarıldı. İddianameye göre, Şişman’ın sosyal medya üzerinden kendisiyle ilgili hakaret içeren videolar paylaştığını belirten Yankı, “Olay günü aracımla seyir halindeyken, ‘Sen o lafları kime söyledin’ dedim. Bana ‘Ay sen neden üzerine alınıyorsun’ diyerek karşılık verdi. O an sol elimi tuttu. Elimi kurtarmaya çalıştım. İki eli ile göğsüme doğru yapıştı. Göğüs kısmımda yaralanmalar oldu. Kendisinden şikayetçiyim” dedi.

Davanın görülmesine gelecek aylarda başlanacak.

Magazin

Instagram videoları için yeni özellik

Haber Giriş:

on

Instagram, Remix özelliğinin Reels videolarına ek olarak tüm video içeriklerinde kullanılabileceğini duyurdu. Remix özelliğini kullanmak için yapılması gerekenler ise şöyle…

Sosyal ağ Instagram, Remix özelliğinin Reels videolarına ek olarak tüm video içeriklerinde kullanılabileceğini açıkladı. Böylece kullanıcılar platform üzerinden yeni kitlelere ulaşırken yaratıcılıklarını göstermek ve birbirleriyle iş birliği yapmak için yeni yöntemlere sahip olacak.

Reels’da olduğu gibi, Remix özelliği ile videoları remikslerken insanların Collabs (Katkıda Bulunma), Seslendirme, Efektler ve Ses Araçları gibi çeşitli yaratıcı araçlara erişimi olacak

Remix özelliğini kullanmak için yapılması gerekenler şu şekilde:

  1. Herkese açık bir Instagram videosu seçin
  2. Sağ üst köşedeki ‘üç nokta’ ikonuna tıklayın
  3. ‘Bu videoyu remiksle’ seçeneğine tıklayın
  4. Yanıtınızı kaydedin veya galerinizden yükleyin
  5. Bir Instagram videosunun remiksi Reels videoları paylaştığınız her yerde görünür olur

PLANLANMIŞ CANLI YAYINLAR İÇİN EK ÖZELLİK

Bu özelliğin kullanıma sunulmasından önce platforma yüklenmiş olan videolarda Remix özelliği kullanılamıyor. Instagram ayrıca planlanmış canlı yayınları için insanların artık konu, tarih ve saat gibi bilgileri profillerinde öne çıkarabileceklerini açıkladı.

Bu özellik sayesinde takipçiler izlemek istedikleri planlanmış canlı yayınlar için daha kolay bir şekilde hatırlatıcılara kaydolabilecek ve yayınları izleyebilecek.

Devam Et

Magazin

Acun Ilıcalı iki kere teklifte bulunmuş!

Haber Giriş:

on

İbo Show’a çıktığı kapalı elbise sebebiyle günlerdir konuşulan oryantal Didem 2. Sayfa’ya konuk oldu. Oryantal Didem Survivor itirafıyla şaşırttı. Acun Ilıcalı’dan iki kere teklif geldiğini söyleyen Didem Survivor hayalini açıkladı.

İbrahim Tatlıses’in davetiyle yılbaşı gecesi İbo Show’a çıkan oryantal Didem kıyafeti sebebiyle uzun süre gündemde kaldı. Didem Kınalı yaptığı açıklamada ise kanal tarafından uyarıldığını bu sebeple de kapalı bir kıyafet giymek durumunda kaldığını açıkladı.

Oryantal Didem bugün de Müge ve Gülşen’le 2. Sayfa programına konuk oldu.

Acun Ilıcalı tarafından iki kez Survivor için teklif aldığını ancak böcek ve yılanlardan dolayı reddetmek zorunda kaldığını söyleyen Didem hayalinin denizden çıkarak geleceği adada dans etmek istediğini söyledi.

Oryantal Didem ayrıca, Survivor’ı izlemeyi çok sevdiğini yeni sezonu iple çektiğini belirtirken, Birleşme Partisi’nde sahne almayı da istediğini ifade etti.

Devam Et

Magazin

TikTok fenomenleri ne kadar para kazanıyor?

Haber Giriş:

on

Çinli ByteDance şirketine bağlı olarak faaliyet gösteren TikTok’un dünya genelinde 700 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Popülerliği gittikçe artan video paylaşım platformu, popüler kültüre yeni fenomenler kazandırmaya devam ediyor. Bu kişierin yaptığı paylaşımlardan ne kadar para kazandıkları ise büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor. Bununla birlikte, Youtube ve Instagram gibi reklam gelirlerini fenomenleriyle paylaşmayan Tiktok’ta para kazanmanın en etkili yolları arasında sponsorluk anlaşmaları ve şarkı tanıtımı bulunuyor. Tek bir videodan alınan ücret ise 5 bin ile 8 bin dolar arasında değişiyor.

Video oluşturma platformu TikTok, yeni nesil dijital yıldızların doğmasını sağladı ve popülaritesi her geçen gün büyüyor. Ancak, birçok içerik oluşturucu için tek başına TikTok’tan para kazanmak oldukça zor.

TİKTOK REKLAM GELİRLERİNİ FENOMENLERLE PAYLAŞMIYOR

Çünkü, fenomenlerle reklam gelirlerinin belirli bir yüzdesini paylaşan YouTube veya Facebook’tan farklı olarak, TikTok, kullanıcılarıyla reklam gelirlerini paylaşmıyor. Çin merkezli sosyal medya devi bunun yerine, fenomenlere sanal “hediyeler” sunuyor.

Ya da 30 günlük bir süre içinde en az 10 bin takipçisi bulunan ve 100 bin video görüntülemesi olan kullanıcılara İçerik Oluşturucu Fonu aracılığıyla ödeme yapıyor.

Business Insider’a konuşan “TikToker”lara göre, İçerik Oluşturucu Fonu ödemeleri yalnızca görüntülemelere göre hesaplanmamıyor. Buna göre, bin video oynatma için platformda yalnızca birkaç kuruş gelir elde edebiliyor.

Şu anda 2,1 milyon TikTok takipçisi olan ve kişisel finans alanında paylaşım yapan Preston Seo, Insider ile paylaştığı belgelere göre Ocak 2021 ile Mayıs 2021 arasında İçerik Oluşturucu Fonu’ndan toplam bin 664 dolar kazandı. Hesabı aracılığı günde ortalama 9 ila 38 dolar arasında kazandığını bildirdi.

CANLI YAYINDA SANAL HEDİYE YÖNTEMİ

Bununla birlikte, İçerik Oluşturucu Fonu, TikTok kullanıcıları için tek uygulama içi para kazanma aracı değil.

Bazı TikToker’lar ayrıca canlı yayınlar sırasında nakde dönüştürülebilen sanal “hediyeler” alarak para kazanıyor. ASMR içerik yaratıcısı Lucy Davis, canlı yayın yaptığı her seferinde 20 ile 300 dolar arasında kazandığını açıkladı.

MARKA ANLAŞMALARI VE ŞARKI TANITIMI EN ÇOK GELİR GETİREN YÖNTEMLER

Bunun yanı sıra İçerik Oluşturucu Fonu’ndan gelen ödemeler faturaları tek başına ödemediğinden, birçok influencer TikTok’tan para kazanmak için marka anlaşmaları ve şarkı promosyonları üzerinde çalışıyor.

ABD’de yaşayan bir TikTok fenomeni olan Symphony Clarke, sponsorlu bir gönderi için 350 ila 600 dolar arasında ücret aldığını söyledi.

Diğer taraftan, TikToker olarak para kazanmanın en popüler yollarından biri de videolarda şarkı tanıtımı yapmak. Müzik şirketleri, yeni bir parçayı viral hale getirmek için düzenli olarak TikTok kullanıcılarına uygulamada yayınlamaları için ödeme yapıyor.

TEK BİR ŞARKI İÇİN 750 DOLAR

Uygulamada 10 milyondan fazla takipçisi olan TikTok fenomenleri Nicole, Natalie ve Nika Taylor, bir şarkıyı tek bir videoda tanıtmak için 750 dolar, iki video için bin 400 dolar ve üç video için iki bin dolar aldıklarını açıkladı.

Ancak, Los Angeles’ta faaliyet gösteren medya şirketi Flighthouse’da müzik pazarlamasından sorumlu olan Austin Georgas, daha az takipçisi olan mikro etkileyiciler için oranların daha değişken olduğunu, ödemenin 150 dolardan 20 dolara kadar düşebileceğini söyledi.

İŞTE POPÜLER TİKTOK FENOMENLERİNİN KAZANÇLARI

Vi Long, 1 milyon takipçi, aylık 17 bin dolar -32 bin dolar

Lucy Davis, 512 bin takipçi, canlı yayın başına 20 dolar-300 dolar

Preston Seo, 1,6 milyon takipçi, aylık 4 bin 578 bin dolar-13 bin 644 dolar

Victoria Paris, 1 milyon takipçi, aylık 2 bin 766 dolar-9 bin 126 dolar

Harry Raftus, 1,1 milyon takipçi, sponsorlu kampanya başına 4 bin dolar -5 bin dolar

McFarland Ailesi (baba ve iki oğlu), 2,9 milyon takipçi, sponsorlu gönderi başına 5 bin dolar- 8 bin dolar

Devam Et

Trend