Giriş:

Son Güncelleme:

Teknoloji

Sesten 6 Kat Daha Hızlı Elektromanyetik Top: ŞAHİ-209 Özellikleri Neler?

Yeteteknoloji tarafından geliştirilen elektromanyetik top ŞAHİ-209 Blok 2, sesten 6 kat daha hızlı mühimmat atabiliyor. 50 km menzile sahip ŞAHİ-209 Blok 2’nin geliştirilme çalışmaları sürüyor.

Yeteteknoloji tarafından geliştirilen elektromanyetik top ŞAHİ-209 Blok 2’nin geliştirilme çalışmaları sürüyor. Elektromanyetik top, mühimmat fırlatma için patlayıcı yerine elektrik kullanıyor. Bu sayede klasik barutlu sistemlere göre atış maliyetinde tasarruf, taşıma kolaylığı, kullanım kolaylığı ve yüksek atış hızı avantajları sunuyor.

Yeteteknoloji aralarında Savunma Sanayii Başkanlığı ve savunma sanayii şirketlerinin bulunduğu ekibe ŞAHİ-209 Blok 2’nin sunumu ve atış testleri yapıldı. Türkiye’de ilk defa geliştirilen 1500 gr ağırlığında, 35 milimetre kalibrede, hipersonik atılabilen, fonksiyonel tapası olan ve çeşitli imha görevlerini yerine getirebilecek elektromanyetik top mühimmatının hedefte infilak eden ilk örnekleri atışlarda kullanıldı. Gösterimde ayrıca sistemin taşınabilir olması, hızlı şarj özelliği ve seri atış yapabilme yeteneklerine vurgu yapıldı.

ŞAHİ 209 Blok 2, hem kara hem de deniz araçlarında kullanılabiliyor. Sistemin namlu uzunluğu 7 metre, mühimmat ağırlığı 1500 gr, menzili 50 km ve mermi hızı ise mach 6+ (ses hızının 6 katı ve üstünde) hızında.

Şahi-209, ismini 1453’te İstanbul’un fethinde surları yıkmakta kullanılan top silahı Şahi’den ve Türk Kara Kuvvetleri’nin kuruluş tarihi M.Ö. 209’dan alıyor. ŞAHİ-209’un atış testleri ve geliştirilme çalışmaları devam ediyor. Talep olması halinde 1 yıl içinde kara platformunda operasyonel hale getirilebileceği ifade ediliyor.

Haberin Devamı

Ekonomi

İkinci elde en çok satan 20 otomobil modeli belli oldu

Haber Giriş:

on

Koronavirüs (Covid-19) salgını sıfır araç bulunabilirliğini azaltırken, tüketici ise ikinci el araca yönelişini sürdürdü.

Otomotiv sektörüne yönelik hizmet veren veri ve ikinci el fiyatlandırma şirketi Cardata, Türkiye ikinci el araç piyasasında en çok satan araçları sıraladı. Buna göre, ikinci elde en çok satan otomobil 2017 model Fiat Egea 1.3 MultiJet oldu. Bu modeli, 2016 model yılına ait Fiat Egea 1.3 MultiJet izlerken, 2016 model Renault Symbol 1.5 DCI en çok satan üçüncü otomobil oldu. Renault Symbol’ü sırasıyla; 2015 model Fiat Linea 1.3 MultiJet, 2015 model Volkswagen Passat 1.6 TDI BMT, 2016 model Volkswagen Passat 1.6 TDI BMT ve 2017 model Renault Megane 1.5 DCI takip etti.

Toplamda 20 modelin yer aldığı güncel listenin neredeyse tamamı dizel ve Sedan gövde tipli araçlardan oluşurken, listenin yüzde 35’ini otomatik vitesli araçlar oluşturdu.

En çok pay yüzde 15’le Renault’un

Cardata, kapsamlı ikinci el analizinde Türkiye’de satılan markaların ikinci el pazar paylarını da ortaya koydu. Ocak – Nisan dönemini kapsayan verilere göre, Renault yüzde 15 pazar payıyla ikinci elde en çok pazar payı bulunan marka oldu. Volkswagen yüzde 13 pazar payı ile listede ikinci sırada yer alırken, Ford yüzde 11’lik ikinci el pazar payı ile üçüncü sırada yer aldı. Bu markaları, ikinci elde yüzde 10 pazar payı bulunan Fiat, yüzde 7 pazar payı bulunan Hyundai ve yüzde 6 pazar payı bulunan Toyota markaları izledi. İkinci el pazarının araç yaşı dağılımıyla ilgili bilgiler de veren Cardata’ya göre, Ocak-Nisan itibariyle, Türkiye ikinci el araç pazarındaki araçların yüzde 39’unu 4, 5 ve 10+ yaş araçlar oluşturdu. Bunu, yüzde 22 ile 3 ve 8 yaş grubundaki araçlar izledi. 1 ve 2 yaş ikinci el otomobiller ise ikinci araç pazarının yüzde 8’ini kapsadı.

İşte İkinci Elde En Çok Satan İlk 20 Model

Marka Model -Model Yılı- Donanım Tipi

  • Fiat Egea 1.3 MultiJet 2017 Easy
  • Fiat Egea 1.3 MultiJet 2016 Easy
  • Renault Symbol 1.5 DCI 2016 Joy
  • Fiat Linea 1.3 MultiJet 2015 Pop
  • Volkswagen Passat 1.6 TDI BMT 2015 Comfortline
  • Volkswagen Passat 1.6 TDI BMT 2016 Comfortline
  • Renault Megane 1.5 DCI 2017 Touch
  • Fiat Egea 1.4 Fire 2019 Easy
  • Renault Clio 1.5 DCI 2016 Joy
  • Volkswagen Polo 1.4 TDI BMT 2016 Comfortline
  • Ford Focus 1.6 TDCI 2015 Trend X
  • Renault Fluence 1.5 DCI 2015 Touch (110 HP)
  • Renault Symbol 1.5 DCI 2017 Joy
  • Ford Focus 1.6 TDCI 2016 Trend X
  • Mercedes-Benz C 200d BlueTEC 2016 AMG
  • Renault Fluence 1.5 DCI 2015 Touch (90 HP)
  • Peugeot 301 1.6 HDI 2017 Active
  • Renault Fluence 1.5 DCI 2015 Icon
  • Peugeot 301 1.6 HDI 2016 Active
  • Ford Focus 1.6 TDCI 2017 Trend X

Devam Et

Dünya

Trump Twitter’a savaş açtı! Kapatacağız…

ABD Başkanı Donald Trump, seçimlerle ilgili yanlış bilgi içeren bir paylaşımına Twitter’dan uyarı gelmesi üzerine sosyal medya şirketlerini kapatma tehdidinde bulundu. Trump, sosyal medya platformlarına düzenleme getirileceğini veya bazılarının kapatılacağını söyledi.

Haber Giriş:

on

ABD Başkanı Donald Trump, seçimlerle ilgili yanlış bilgi içeren bir paylaşımına Twitter’dan uyarı gelmesi üzerine sosyal medya şirketlerini kapatma tehdidinde bulundu. Trump, sosyal medya platformlarına düzenleme getirileceğini veya bazılarının kapatılacağını söyledi.

Trump, Twitter’a tepki göstererek Twitter üzerinden yaptığı paylaşımda, “Cumhuriyetçiler Sosyal Medya Platformlarının muhafazakâr sesleri tamamen susturduğunu hissediyor. Bunun bir kez daha olmasına izin vermemek adına onları güçlü bir şekilde düzenleyeceğiz veya kapatacağız. Ne yapmaya çalıştıklarını ve başaramadıklarını 2016’da gördük. Bunun daha sofistike bir versiyonunun gerçekleşmesine izin veremeyiz. Tıpkı geniş çapta posta yoluyla verilecek oyların ülkemizde gerçekleşmesine izin veremeyeceğimiz gibi. Posta yoluyla oylama her türlü hile, düzenbazlık ve hırsızlık için uygun olacak. En çok hile yapan kazanır. Sosyal medya, sen de aynı şekilde. Kendini toparla, ŞİMDİ!!” ifadelerini kullandı.

TRUMP’IN MESAJINA DOĞRULUK UYARISI

80 milyondan fazla takipçisi olan Trump, Twitter’da yaptığı açıklamada posta yoluyla gönderilecek oy pusulalarının “büyük ölçüde hileli” olacağını söyledi. Trump’ın açıklamalarından birkaç saat sonra Twitter, Trump’ın paylaşımlarının altında mavi ünlem paylaşarak okuyucuları “posta yoluyla gönderilecek oy pusulalarına dair doğruları öğrenmeye” çağırdı.

Devam Et

Çevre

Karantina bitti hava kirliliği tekrar yükseldi…

Koronavirüs salgınının ortaya çıktığı Çin’de karantina uygulamaları nedeniyle Şubat ve Nisan ayları arasında büyük bir düşüş gösterdi. Ancak, ülkede vaka sayılarının düşmesi nedeniyle normalleşme sürecinin başlamasıyla hava kirliliği yeniden artmaya başladı.

Haber Giriş:

on

NASA ve Avrupa Uzay Ajansı (ESA), Çin’de araçların trafiğe dönmesi ve endüstriyel tesislerin tekrar açılmasıyla meydana gelen azot seviyelerindeki artışı gösteren haritalar paylaştı.

Tatil sezonundan sonra ülkede doğal bir düşüş olmasına rağmen, virüs nedeniyle hava kirliliğindeki geleneksel artış ertelenmiş ve geçen ayın sonuna kadar olağan eğilimlerin altında kalmaya devam etmişti.

NASA ve ESA, Çin’de Şubat ayında başlayan nitrojen dioksitteki azalmayı izlemek için kirlilik izleme uydularını kullandı.

Azot dioksit yakıtın yanması sırasında açığa çıkan ve arabalar, enerji santralleri ve endüstriyel tesisler tarafından yayılan zararlı bir gazdır. Kömür, gaz veya dizel gibi fosil yakıtlar yüksek sıcaklıklarda yandığında oluşur ve solunum yollarında iltihaplanma ve astım krizi riskinin artması da dahil olmak üzere akciğerler üzerinde bir dizi zararlı etkiye neden olabilir.

HAVA KİRLİLİĞİ SEVİYELERİ KARANTİNA ÖNCESİNE YAKIN

Çin geçtiğimiz ay karantinayı sona erdirdi ve yeni verilerde yılın bu zamanında hava kirliliği seviyelerinin normale yakın olduğunu görüldü.

NASA ve ESA tarafından yayınlanan haritalar, atmosferin en düşük tabakasıolan troposferde Çin üzerindeki azot dioksit seviyelerini gösteriyor.

Görüntüleri oluşturmak için kullanılan veriler, 10 ile 25 Şubat tarihleri ​​arasındaki (karantina sırasında) orta ve doğu bölgelerdeki azot dioksit seviyelerini ve 20 ile 12 Nisan arasındaki (kısıtlamalar kaldırıldıktan sonra) seviyeleri karşılaştırmalı olarak açıklıyor.

Verilerde, Şangay, Xian, Wuhan ve Yinchuan dahil olmak üzere büyük şehirlerin çoğunde Nisan ayından itibaren azot dioksit seviyelerinin yükselmeye başladığı görülüyor.

TOPLU TAŞIMA YERİNE ÖZEL ARAÇ TERCİH EDİLİYOR

Diğer taraftan, Helsinki merkezli Enerji ve Temiz Hava Araştırmaları Merkezi (CREA), geçtiğimiz günlerde, Çin’de karantina uygulamaları sona erdirildikten sonra, 2019’daki aynı döneme karşılaştırıldığında hava kirliliğinin büyük bir artışla geri döndüğünü tespit eden bir çalışma gerçekleştirdi.

Çin’de toplu taşıma kullanımı yıldan yıla daha düşüş göstermeye devam ediyor, ancak CREA Covid-19 nedeniyle, insanların yoplu taşıma yerine hava kirliliğinin artmasına neden olan özel araçları seçmesinde belirgin bir artış olduğunu kaydetti.

Öte yandan, Çin’de şu ana kadar Covid-19 nedeniyle 4 bin 634 ölüm ve 82 bin 993 vaka belirtildi.

Devam Et

Trend