#

Giriş:

Son Güncelleme:

Teknoloji

TikTok fenomenleri ne kadar para kazanıyor?

Çinli ByteDance şirketine bağlı olarak faaliyet gösteren TikTok’un dünya genelinde 700 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Popülerliği gittikçe artan video paylaşım platformu, popüler kültüre yeni fenomenler kazandırmaya devam ediyor. Bu kişierin yaptığı paylaşımlardan ne kadar para kazandıkları ise büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor. Bununla birlikte, Youtube ve Instagram gibi reklam gelirlerini fenomenleriyle paylaşmayan Tiktok’ta para kazanmanın en etkili yolları arasında sponsorluk anlaşmaları ve şarkı tanıtımı bulunuyor. Tek bir videodan alınan ücret ise 5 bin ile 8 bin dolar arasında değişiyor.

Video oluşturma platformu TikTok, yeni nesil dijital yıldızların doğmasını sağladı ve popülaritesi her geçen gün büyüyor. Ancak, birçok içerik oluşturucu için tek başına TikTok’tan para kazanmak oldukça zor.

TİKTOK REKLAM GELİRLERİNİ FENOMENLERLE PAYLAŞMIYOR

Çünkü, fenomenlerle reklam gelirlerinin belirli bir yüzdesini paylaşan YouTube veya Facebook’tan farklı olarak, TikTok, kullanıcılarıyla reklam gelirlerini paylaşmıyor. Çin merkezli sosyal medya devi bunun yerine, fenomenlere sanal “hediyeler” sunuyor.

Ya da 30 günlük bir süre içinde en az 10 bin takipçisi bulunan ve 100 bin video görüntülemesi olan kullanıcılara İçerik Oluşturucu Fonu aracılığıyla ödeme yapıyor.

Business Insider’a konuşan “TikToker”lara göre, İçerik Oluşturucu Fonu ödemeleri yalnızca görüntülemelere göre hesaplanmamıyor. Buna göre, bin video oynatma için platformda yalnızca birkaç kuruş gelir elde edebiliyor.

Şu anda 2,1 milyon TikTok takipçisi olan ve kişisel finans alanında paylaşım yapan Preston Seo, Insider ile paylaştığı belgelere göre Ocak 2021 ile Mayıs 2021 arasında İçerik Oluşturucu Fonu’ndan toplam bin 664 dolar kazandı. Hesabı aracılığı günde ortalama 9 ila 38 dolar arasında kazandığını bildirdi.

CANLI YAYINDA SANAL HEDİYE YÖNTEMİ

Bununla birlikte, İçerik Oluşturucu Fonu, TikTok kullanıcıları için tek uygulama içi para kazanma aracı değil.

Bazı TikToker’lar ayrıca canlı yayınlar sırasında nakde dönüştürülebilen sanal “hediyeler” alarak para kazanıyor. ASMR içerik yaratıcısı Lucy Davis, canlı yayın yaptığı her seferinde 20 ile 300 dolar arasında kazandığını açıkladı.

MARKA ANLAŞMALARI VE ŞARKI TANITIMI EN ÇOK GELİR GETİREN YÖNTEMLER

Bunun yanı sıra İçerik Oluşturucu Fonu’ndan gelen ödemeler faturaları tek başına ödemediğinden, birçok influencer TikTok’tan para kazanmak için marka anlaşmaları ve şarkı promosyonları üzerinde çalışıyor.

ABD’de yaşayan bir TikTok fenomeni olan Symphony Clarke, sponsorlu bir gönderi için 350 ila 600 dolar arasında ücret aldığını söyledi.

Diğer taraftan, TikToker olarak para kazanmanın en popüler yollarından biri de videolarda şarkı tanıtımı yapmak. Müzik şirketleri, yeni bir parçayı viral hale getirmek için düzenli olarak TikTok kullanıcılarına uygulamada yayınlamaları için ödeme yapıyor.

TEK BİR ŞARKI İÇİN 750 DOLAR

Uygulamada 10 milyondan fazla takipçisi olan TikTok fenomenleri Nicole, Natalie ve Nika Taylor, bir şarkıyı tek bir videoda tanıtmak için 750 dolar, iki video için bin 400 dolar ve üç video için iki bin dolar aldıklarını açıkladı.

Ancak, Los Angeles’ta faaliyet gösteren medya şirketi Flighthouse’da müzik pazarlamasından sorumlu olan Austin Georgas, daha az takipçisi olan mikro etkileyiciler için oranların daha değişken olduğunu, ödemenin 150 dolardan 20 dolara kadar düşebileceğini söyledi.

İŞTE POPÜLER TİKTOK FENOMENLERİNİN KAZANÇLARI

Vi Long, 1 milyon takipçi, aylık 17 bin dolar -32 bin dolar

Lucy Davis, 512 bin takipçi, canlı yayın başına 20 dolar-300 dolar

Preston Seo, 1,6 milyon takipçi, aylık 4 bin 578 bin dolar-13 bin 644 dolar

Victoria Paris, 1 milyon takipçi, aylık 2 bin 766 dolar-9 bin 126 dolar

Harry Raftus, 1,1 milyon takipçi, sponsorlu kampanya başına 4 bin dolar -5 bin dolar

McFarland Ailesi (baba ve iki oğlu), 2,9 milyon takipçi, sponsorlu gönderi başına 5 bin dolar- 8 bin dolar

Bursa

GUHEM’de Uzay Havacılık Kampı Başlıyor

Gökmen Uzay Havacılık Eğitim Merkezi (GUHEM), yaz tatilinde çocukları Uzay Havacılık Kampı’na bekliyor.

Haber Giriş:

on

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) projelerinden biri olan Gökmen Projesi çerçevesinde; Bursa Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle yaklaşık 13 bin metrekarelik alanda faaliyete geçen GUHEM, yaz tatilinde çocuklar için Havacılık, Uzay Teknolojileri ve Astronomi başlıklarında 2 ve 4 günlük kamp programları hazırladı. İnteraktif deneyler, sunumlar, atölye çalışmaları ve profesyonel simülatörler ile desteklenen programlarda; astronom, uzay bilimci, uçak mühendisi, fizik öğretmeni gibi alanlarda eğitim alan bilim iletişimcileri görev alacak.

Farklı tarih seçenekleriyle yaz tatili boyunca sürecek olan ve 7-15 yaş arasındaki öğrencilere hitap eden Uzay Havacılık Kampı’nda temel havacılık eğitiminden insansız hava araçlarına uzay araştırmaları tarihinden uzayda yaşama kadar birçok başlıkta eğitim çocukları bekliyor. Havacılık, Uzay Teknolojileri ve Astronomi konularını kapsayan kamp programları aynı zamanda tasarım odaklı düşünme, sosyal beceriler ve takım çalışmasının gerekliliği ile ilgili aktiviteler sayesinde öğrencilerin eğlenceli ve profesyonel deneyim kazanacağı bir programa dönüşüyor.

GUHEM ayrıca ebeveynlerinde yaz tatilinde çocuklarıyla birlikte katılabileceği Uzay Havacılık-Aile Kampı’nı hazırladı. Bu kamp programında anne babalar çocuklarıyla beraber uzay ve havacılık ile ilgili farklı atölye çalışmalarına katılarak keyifli bir gün geçirecek. Kamp programlarına katılmak isteyenler www.guhem.org.tr sitesi veya 0224 211 30 04 numaralı telefon aracılığıyla detaylı bilgiye ulaşabilecek.

Devam Et

Gündem

Netflix’te işçi kıyımı

Netflix, abone kayıplarının ardından 300 çalışanını işten çıkardığını açıkladı.

Haber Giriş:

on

Netflix, dünya çapında 220 milyon aboneye sahipken ve yayın pazarında açık ara lider olmaya devam ederken, Disney Plus ve Amazon Prime Video gibi rakip platformların piyasaya sürülmesiyle son yıllarda şiddetli bir rekabetle karşı karşıya kaldı.

Firma, geçtiğimiz Nisan ayında 200 bin abone kaybettiğini açıklamasının ardından Mayıs ayında 150 çalışanını işten çıkardı. Firma yetkilileri tarafından yapılan yeni açıklamada, 300 kişinin daha işten çıkarıldığı bildirilirken, abone sayılarının Temmuz ayına kadar 2 milyon daha düşmesini bekledikleri duyuruldu.

İşten çıkarmaların ardından firma tarafından yapılan açıklamada, “İşe önemli ölçüde yatırım yapmaya devam ederken, bu ayarlamaları daha yavaş gelir büyümemize paralel olarak maliyetlerimizin artması için yaptık” denildi.

Netflix’e reklam geliyor

Netflix Genel Müdürü Ted Sarandos, Netflix’in uygun fiyat isteyen kitlelere hitap etmek için yeni reklam ortaklıkları için birçok şirketle görüştüğünü söyleyerek, “Bildiğiniz gibi Netflix’e reklam eklemiyoruz. Daha düşük bir fiyat istiyorum ve reklam izleyeceğim diyen insanlar için bir reklam katmanı ekliyoruz” dedi.

 

Devam Et

Dünya

Toyota geri çağırıyor: Sakın kullanmayın

Toyota, gevşeyebilecek bijon cıvataları nedeniyle dünya çapında 2 bin 700 elektrikli bZ4X crossover aracını geri çağırıyor.

Haber Giriş:

on

Toyota Motor Corp. yaptığı açıklamada, nedenin hala araştırıldığını, ancak tüm tekerleğin yerinden çıkarak kaza riski oluşturabileceğini söyledi.

Şirket yaptığı açıklamada, “Çare bulunana kadar kimse bu araçları kullanmamalı” dedi.

Toyota’ya göre, en son geri çağırmaya konu olan araçlardan yaklaşık 2 bin 200’ü Avrupa, 270’i Kuzey Amerika, 112’si Japonya ve 60’ı Asya’nın geri kalanına gönderildi.

Mart ve Haziran ayları arasında üretildiler.

Yaklaşık iki ay önce satışa sunulan bZ4X, Toyota’nın elektrikli ürün yelpazesini güçlendirme planlarında önemli bir model.

Toyota, 2030 yılına kadar 30 EV modeline sahip olmayı ve o yıl dünya çapında 3,5 milyon elektrikli araç satmayı planlıyor.

Toyota ayrıca bu tür hedeflere ulaşmak için pil araştırma ve geliştirmeye 2 trilyon yen (17,6 milyar dolar) yatırım yapıyor.

Devam Et

Trend