#

Giriş:

Son Güncelleme:

Teknoloji

Türkiye’nin ilk sivil zırhlı midibüsü ‘Adba’ görücüye çıktı

Yaklaşık 2,5 yıllık bir Ar-Ge çalışması sonunda ortaya konulan ve tamamen yerli üretim olan sivil görünümlü zırhlı midibüs Adba göreve ve seri üretime hale getirildi.

Türkiye‘de yerli imkanlarla üretilen ilk sivil zırhlı midibüs olma özelliğini taşıyan “Adba”göreve hazır hale geldi.
Akdeniz Güvenlik Hizmetleri A.Ş. iştiraki Mai Grup Genel Müdürü Bülent Özkan, basın mensuplarına yaptığı açıklamalarda, yaklaşık 2,5 yıllık Ar-Ge çalışmalarının ardından tamamen yerli ve milli olan Adba‘yı geliştirdiklerini dile getirdi.
Geliştirilen midibüsün sınıfında dünyada ve Türkiye‘de benzerinin olmadığını aktaran Özkan, şöyle devam etti:
“Neden diyeceksiniz? Özellikle koruma seviyesi çok çok yüksek. Aslında bu tip otobüsler kullanımda var hali hazırda ama bu kadar koruma seviyesi yüksek bir otobüs kullanımda değil. Balistik korumamız çok yüksek, B-7 tabir ettiğimiz zırh delici mermilere karşı koruma sağlayabiliyoruz. Buna ilave olarak aynı zamanda otobüsün tabanında mayın koruması sağlayabiliyoruz. Bunu yapabilen bu sınıfta midibüs sınıfında sivil görünümlü olup içi tamamen askeri olan bir aracımız henüz yok.”

Özkan, mayına karşı midibüsün koruma kabiliyetinin yüksek seviyede olduğuna değinerek, “Bunu hem aracımızın tabanının şekliyle hem de aracın içerisindeki koltukların dizaynı ile sağlıyoruz. Tamamen mayın koruma koltuğu, ağır askeri araçta olan koltuklar var içerisinde.”diye konuştu.
Aracın 23 ve 25 kişilik tasarlandığını, camlarının tamamıyla “polikarbon” cam ile kaplandığını aktaran Özkan“Taşlı, sopalı ve molotoflu saldırılara karşı bu cam mukavemet sağlıyor. Tamamen kırılmaz ve yanmaz bir camdır. Bunun asıl amacı camların içerideki zırhlı cama isabet etmemesini sağlamak çünkü herhangi bir taş parçası zırhlı cama gelirse zaman içerisinde en ufak bir çatlak bile özelliğini kaybetmesini sağlayabilir. Bu camları kapladığımız için tamamen bu riski ortadan kaldırmış oluyoruz.” dedi.

“Seri üretime hazırız”

Özkan, zırh seviyesine göre çok farklı görevlerde ve tutuklu mahkumları taşıma gibi amaçlarla da kullanılabileceğini kaydetti.
Midibüse, yurt içinden ve yurt dışından çok büyük bir ilgi olduğunu belirten Özkan“Tamamen seri üretime hazırız şu anda. Rakamdan korkumuz yok çünkü bizim kendi kapasitemiz hali hazırda çok yüksek. Gelecek ek siparişlere veya taleplere göre kapasite yaratmak bizim için hiç problem değil.” şeklinde konuştu.

Midibüs, girilmesi zor ve tehlikeli yerlerde, silahlı kuvvetler ve emniyet teşkilatı için yardım amaçlı asker ile sivil görevlerde risk olmaksızın kullanılabilecek.

Haberin Devamı

Gündem

8 dilde çeviri yapabilen akıllı maske

Haber Giriş:

on

Japonya’da bir teknoloji şirketi, 8 dilde çeviri yapabilen akıllı maske üretti. Telefona bluetooth aracılığıyla bağlanan maske Çince, Korece, Vietnamca, Endonezce, İngilizce ve İspanyolca çeviri yapıyor.

Dünyanın dört bir yanında görülen yeni tip corona virüs pandemisi nedeniyle günlük hayatta pekçok şey değişti. Bunlardan biri de hiç kuşkusuz yüz maskeleri…

MASKEDE YENİ BİR BOYUT

Japonya’da Donut Robotics adlı bir startup, uzun bir süre daha insanların hayatından çıkmayacak gibi görünen maskeleri farklı bir boyutta ele alarak onlara çevirmenlik özelliği ekledi.

Şirketin yöneticileri, C – Face adı verilen akıllı maskenin kullanıcılarını hem corona virüsten korumak hem de iletişimi kolaylaştırmak için ürettiklerini belirtti.

8 DİLDE ÇEVİRİ YAPIYOR

Akıllı telefona yüklenen bir uygulama aracılığıyla ve bluetooth bağlantısıyla çalışan maske kullaıcının söylediklerini kopyalıyor, sesinin yükseltiyor ya da konuşmasını sekiz farklı dile çevirebiliyor.

Diğer taraftan, maskenin ön tarafında yer alan kesikler nedeniyle doğrudan Covid-19’a karşı koruma sağlamadığı bu nedenle standart bir yüz maskesi üzerine giyilmesi gerektiği belirtildi.

Donut Robotics CEO’su Taisuke Ono, beyaz plastik ve silikondan yapılan maskenin şimdilik Japonca, Çince, Korece, Vietnamca, Endonezyaca, İngilizce, İspanyolca ve Fransızca arasında çeviri yapabildiğini belirtti.

Bununla birlikte Donut Robotics tarafından daha önce Cinnamon adlı bir çeviri robotu geliştirildiği, ancak pandemi nedniyle bu projeninin askıya alındığı belirtilerek, ekibin çirmen maskelere odaklandığı açıklandı.

 

Devam Et

Gündem

“Isıl pillerinde yurt dışına bağımlılığı ortadan kalktı”

Haber Giriş:

on

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, özellikle füzelerde ana güç kaynağı, havacılık sanayisinde de acil durum yedek güç kaynağı olarak kullanılan ısıl pillerin milli imkanlarla üretilmesi sayesinde 91 milyon doların Türkiye’de kaldığını açıkladı. Bakan Varank, “Isıl pillere ilişkin yurt dışına bağımlılığımız tamamen ortadan kalktı. Almanya’dan sonra bir Avrupa Birliği (AB) ülkesinden daha ön sipariş aldık. Önemli bir sözleşmeyi imza aşamasındayız” dedi.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre, birçok savunma sanayi ürününde temel güç kaynağı olarak kullanılabilen ısıl piller, dünyada birkaç ülke tarafından üretiliyor. Türkiye’nin tek ısıl pil geliştirici ve üreticisi olan TÜBİTAK Savunma Sanayii Araştırma ve Geliştirme Enstitüsü (SAGE) bu kritik ürünlerin Ar-Ge’sinden tasarımına, her türlü testinden üretimine kadar tüm süreçleri bir bütün olarak üstleniyor. Bakan Varank, TÜBİTAK SAGE’nin 2002 yılında ısıl pil teknolojisini geliştirme çalışmalarına başladığını ifade ederek, “Şu ana kadar farklı teknik özelliklere sahip yaklaşık 250 ısıl pil tasarımı yapıldı. Bunların 38’i üretilerek uluslararası askeri standartlara uygun olarak kalifiye edildi” dedi.

‘YURT DIŞINA BAĞIMLILIK TAMAMEN ORTADAN KALKTI’

Üretilen ısıl pillerin TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilen sistemlerin dışında diğer savunma sanayi kuruluşları tarafından geliştirilen milli sistemlerde ve sivil havacılık sektöründe de kullanıldığının altını çizen Bakan Varank, “SAGE’de geliştirilen ısıl piller ile Türk savunma sanayisinde ısıl pillere ilişkin yurt dışı bağımlılık tamamen ortadan kalkmıştır” diye konuştu. Bakan Varank, SAGE’nin yurt içi teslimatların yanı sıra birçok farklı ülkeye 2012 yılından itibaren ısıl pil ihracatı yaptığını anlatarak, “Bu ülkeler arasında Almanya, Ukrayna, Brezilya ve Suudi Arabistan var. Isıl pil, büyük ihracat potansiyeline sahip. Hatta yakın zamanda Almanya’dan sonra bir AB ülkesinden daha ön sipariş aldık. Önemli bir sözleşmeyi imza aşamasındayız. Güçlü rakiplerimiz arasından sıyrılarak bu ön siparişi almamız oldukça mühim” ifadesini kullandı.

SAGE’nin ısıl pilleri geliştirip üreterek yaklaşık 91 milyon doların yurt içinde kalması sağladığını kaydeden Varank, “İşin ekonomik kısmı elbette önemli ama diğer taraftan güvenlik boyutunu da göz ardı edemeyiz. Bu üretimlerimizle ülke savunmasına ilişkin stratejik bilgilerin yurt dışına çıkmasını da engellemiş olduk” dedi.

ISIL PİL NEDİR?

Isıl pil, elektrolitin 650 santigrat derece sıcaklığa çıkartılarak eriyik hale getirilmesinin ardından anot ve katot arasındaki iyon iletkenliğinin oluşturularak elektrokimyasal reaksiyonların başlaması ilkesiyle elektriksel enerji üreten bir pil türü. Tek kullanımlık olan ısıl piller; füzeler, güdüm kitleri, güdümlü topçu mühimmatları, uçak koltuk fırlatma sistemleri, muharip uçak acil durum sistemleri, sivil havacılık uygulamaları, tapalar ve akustik karıştırıcılarda güç kaynağı olarak kullanılıyor. Isıl piller, SAGE tarafından geliştirilen milli sistemler olan Hassas Güdüm Kitleri (HGK Ailesi), Kanatlı Güdüm Kitleri, Seyir Füzeleri (SOM Ailesi) ve Hava-Hava Füzeleri (Gökdoğan ve Bozdoğan) ile diğer Türk savunma sanayi kuruluşları tarafından geliştirilen milli sistemlerde görev alıyor.

Devam Et

Bursa

Türkiye’nin Otomobili otomotiv devlerinin ilgisini çekti

Haber Giriş:

on

Türkiye’nin Otomobili’nin, Kocaeli’ndeki Bilişim Vadisi’nde konumlandırılması, dünyaca ünlü otomotiv devlerinin dikkatini çekti.

Türkiye’nin Otomobili’nin Kocaeli’de bulunan Bilişim Vadisi’nde yer alması, dünyaca ünlü otomotiv devlerinin dikkatinden kaçmazken otomobilin tanıtımının yapıldığı aralık ayından bu yana vadide yer almak isteyen firma sayısı yüzde 50 arttı.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından yapılan yazılı açıklamaya göre, Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubunca (TOGG) 2019 sonunda tanıtımı yapılan, temmuz ayında Bursa-Gemlik’te fabrikasının temeli atılan ilk yerli ve milli otomobil, merkezinin bulunduğu Bilişim Vadisi’ni de hareketlendirdi.

Vadinin bulunduğu Kocaeli ile fabrikanın yer aldığı Bursa bölgesinde elektrikli ve otonom araçlarla ilgili bir ekosistem oluşuyor. TOGG’un paydaşlarından olan veya üretim süreçlerinde yer almak isteyen uluslararası teknoloji firmaları, Bilişim Vadisi’ne gelerek teker teker ofislerini açmaya başladı.

“Tedarik sanayisi dönüşecek”

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, konuya ilişkin değerlendirmesinde, Avrupa’nın doğuştan elektrikli ilk ve tek SUV modelini 2022’nin son çeyreğinde banttan indirmeyi hedeflediklerini belirterek “Çevreyi kirletmeyen, elektrikli ve bağlantılı bir mobiliteyi hayata geçirerek ülkemizdeki tedarik sanayisinin de dönüşmesine katkı sağlayacağız.” ifadesini kullandı.

Türkiye’nin Otomobili’nin teknoloji üssünün Bilişim Vadisi’nde olduğunu hatırlatan Bakan Varank, şunları kaydetti:

“Ön gösterim araçlarını tanıttığımız aralık ayından bu yana vadiye olan firma başvurularında yüzde 50’lik artış görülüyor. Yerleşik firma sayısı 79’dan 112’ye çıktı. Otomotiv sektörüne hizmet veren uluslararası teknoloji şirketleri için burası bir cazibe merkezi olmaya başladı. Otomotiv endüstrisinde önemli bir konuma sahip EDAG, vadide yerini aldı. Yine uluslararası şirketlerden FEV ile sözleşme imzalandı.”

“100 milyon liralık fon kurulacak”

Bakan Varank, Bilişim Vadisi’ni, teknoloji tabanlı girişimciliğin de merkezi haline getirmek istediklerini belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Bu amaçla 100 milyon liralık bir Girişim Sermayesi Yatırım Fonu kurulması için çalışmalara başladık. Ulaşım, haberleşme, nesnelerin interneti, finans, siber güvenlik, robotik ve otomasyon gibi alanlardaki projeleri bu fonla birlikte değerlendirmek istiyoruz.”

Uluslararası firmalar
Uluslararası bir mühendislik firması olan EDAG, araç üreticilerinin yanı sıra teknolojik açıdan gelişmiş otomotiv tedarikçileri için mühendislik hizmetleri sunuyor. Şirket, dünyanın önde gelen otomotiv merkezlerinde yaklaşık 60 ofisten oluşan küresel bir ağa sahip.

Küresel otomotiv sektörünün önemli aktörlerinden FEV de motor, aktarma organları ve araç mühendisliği üzerine çalışmalar yürütüyor. Tasarım, simülasyon, yazılım, kalibrasyon, elektrikli ve akıllı araç sistemleri ile eğitim alanında ileri mühendislik hizmetleri veriyor.

Devam Et

Trend