#

Giriş:

Son Güncelleme:

Teknoloji

Dijital ortamda şifrelerimiz ne kadar güvende? Kullanıcılara öneriler

Türkiye’de kullanıcıların sadece yüzde 36’sı her hesap için birbirinden farklı parola belirlerken, kullanıcıların yüzde 89’u parolalarını kendileri oluşturuyor.

Kaspersky tarafından hazırlanan “Kaspersky Global Gizlilik Raporu 2020” başlıklı rapora göre, Türkiye’deki kullanıcıların yarısı birkaç hesap için farklı parolalar kullandıklarını iddia ediyor, ancak bunların yalnızca yüzde 10’u benzersiz şifre oluşturmak için parola oluşturucuları veya özel yazılımları kullanıyor.

Tüm bu kaynaklar güvenle kullanılmak istenirse, her bir site için ayrı ayrı parola kullanılması ve hepsinin hatırlanması gerekiyor. Kullanıcıların yalnızca güvenilir kombinasyonları seçmesi, bunları düzenli olarak değiştirmesi ve aynı parolayı tekrar kullanmaktan kaçınması önem arz ediyor.

Tüm parolaları hatırlamak zor olduğu için kullanıcılar, ezberlemesi zor olan bu tip verileri genellikle bir kağıda ya da bilgisayarlarındaki bir text dosyasına yazıyor. Güvenli olmayan bu yol, parolaların kaybolmasına ya da çalınmasına neden olabiliyor.

Kişisel verilerin güvenliğini sağlamak için öneriler

Kaspersky, kişisel verilerinin güvenliğini sağlamaları için kullanıcılara şu önerilerde bulunuyor:

“Hesaplara giriş bilgilerinizi paylaştığınız kişi sayısını azaltın ve parolalarınızı başkalarının bulabileceği kağıtlara ve cihazlara yazmaktan kaçının. Parolaları notlarda veya defterlerde tutmak kolay gelebilir fakat başkaları bunlara da diğerleri gibi kolay bir şekilde erişebilir. Kaspersky Güvenli Parola Kontrolü’nü kullanmayı deneyin. Bu hizmet parolanızın ne kadar güçlü olduğunu ve kırılmasının ne kadar zaman alacağını gösteriyor.

Kaspersky Password Manager gibi güvenilir güvenlik çözümlerinin oluşturduğu güçlü ve sağlam parolaları kullanın. Bu çözüm tüm hesaplara her seferinde güvenli ve benzersiz parolalar atayarak aynı parolayı birden fazla kez kullanmanızı önlüyor. Kişisel bilgilerinizi nasıl koruyacağınız ve raporun tamamını nasıl okuyacağınız konusunda daha fazla tavsiye için linki ziyaret edebilirsiniz.”

Haberin Devamı

Teknoloji

Telefon emojilerine koronavirüs ayarı

Haber Giriş:

on

ABD’de faaliyet gösteren Unicode Konsorsiyumu, gelecek yıl kullanıma girecek 200’den fazla emojinin piyasaya sürüldüğünü açıkladı.

Emoji standartlarını denetleyen ve yeni sürümlerden sorumlu olan kar amacı gütmeyen Unicode Konsorsiyumu, 2021’de kullanıma sunulacak olan ve 200’den fazla yeni emojiyi piyasaya sürdüğünü açıkladı. Konsorsiyum daha önce Nisan ayında salgın nedeniyle 2022’ye kadar yeni emoji olmayacağını duyurmuştu. Salgın sırasında ihtiyaç duyulan duygulardan yola çıkarak hazırlanan yeni emojilerden başlıcaları, etrafına bandaj sarılmış bir kalp ve yoruma bağlı olarak mide ekşimesi veya kalp kırıklığını ifade edebilen alevler içinde kalp yer alıyor.

EMOJİLERE KORONAVİRÜS DÜZENLEMESİ

Ocak ile Ekim 2021 arasında akıllı telefonlara gelecek olan emoji güncellemeleri arasında bulunan diğer yeni emojilerden bazıları ise; bulutlar arasında yüz, öksüren yüz, sakalllı ve saçları uzun yüzler yer alıyor.

Devam Et

Teknoloji

Microsoft’tan Zoom’a rakip yeni özellik

Haber Giriş:

on

Microsoft, yeni Windows 10 sürümlerinde yer alacak Meet Now özelliği ile video konferans uygulaması Zoom’a rakip olmayı hedefliyor.

Meet Now sayesinde Windows kullanıcıları masaüstlerinde bir görüşme için link yarattıktan sonra bu linki istedikleri kişilere göndererek görüşmeye katılmalarını sağlayabilecek.

Özelliği inceleyen teknoloji siteleri, Meet Now’ı kullanmak için herhangi bir hesap açmak gerekmediğini ve Microsoft’un yeni özelliğinin bu sayede yaygın bir şekilde kullanılabileceğini aktarıyor.

Windows cihazlarda bugüne kadar bir Microsoft ürünüyle görüntülü görüşme yapmak isteyenlerin Skype veya Microsoft Teams hesabı açması gerekiyordu.

Microsoft bu zorunluluğu ortadan kaldırarak daha fazla kişinin Microsoft ürünleri üzerinden görüşme yapmasını hedefliyor.

Henüz şirket içinde deneme aşamasında olan bu özelliğin 20211 numaralı geliştirici sürümünde kullanıma açılması bekleniyordu.

Fakat bu sürümün piyasaya çıkışı, sürümdeki bazı sorunlar nedeniyle ertelendi.

Microsoft da Meet Now’ın ne zaman kullanıma geçeceğiyle ilgili henüz bir açıklama yapmadı.

Devam Et

Teknoloji

Yandex, Türkiye ofisini kapatma kararı aldı

Haber Giriş:

on

Rusya merkezli internet arama motoru Yandex, Türkiye ofisini kapatma kararı aldı. Şirketin ekim ayı itibariyle Türkiye’deki ofisini kapatacağı öğrenilirken, Türkiye’deki hizmetlerin devam edeceği, yönetim işlerinin Rusya’daki ofisten yürütüleceği belirtildi.

Marketing Türkiye’nin haberine göre; 1997 yılında kurulan köklü şirket, Türkiye ofisini ekim ayı itibarıyla kapatacak.

Arama motoru ve internet tarayıcısı olarak kullanılan Yandex, Türkiye’de e-ticaret ve navigasyon alanındaki operasyonlarıyla da dikkat çekiyordu. Şirket, Türkiye’deki ofisini kapatıyor olsa da Türkiye’de hizmet vermeye devam edecek. Ancak bundan sonra Yandex’in Türkiye’deki operasyonları, Türkiye yerine Rusya’da bulunan ofisten yürütülecek.

Edinilen bilgilere göre, Yandex’in Türkiye’deki ofisini kapatmasının nedeni, pandemi nedeniyle düşen gelirler. Şirketin Türkiye’deki gelirlerinin iyi olduğu ancak global tedbirler kapsamında böyle bir kararın alındığı ifade ediliyor. Yandex’in Türkiye ofisindeki çalışanlar, ekim ayının gelmesiyle birlikte görevlerini noktalamış olacaklar.

Devam Et

Trend